STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgontal till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till den ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Särskilt ansvar tar jag för att vi ska se till helheten.
 
Som Elisabeth Svantesson sa igår måste vi se till helheten, vi får inte stirra oss blinda på
enskildheter.
 
I går blev bara en man ihjälskjuten, I Malmö på Norra Grängesgatan känd för svartklub-
bar och kriminalitet. Ett vittne beklagar sig då över att det inte är bra att de skjuter och
smäller bomber där, men jag vill då återigen påminna både honom och andra att vi mås-
te se till helheten.
 
Får vi bara utveckla vår politik kommer det att skjutas och smälla bomber överallt.
 
Även när det gäller tågkommunikationerna måste vi se till helheten, många har kritiserat
tågurspårningarna runt omkring Stockholm, men detta är bara enskildheter.
 
Ser vi till helheten spårar det ur tåg överallt. Senast idag spårade ett tåg ur nära Eskils-
tuna.
 
Trafikverket har numera hög beredskap för dessa urspårningar, och det kommer bara att
ta en vecka innan trafiken kommer igång igen.
 
Jag har därför fortsatt förtroende för generaldirektören Gunnar Malm, till dess jag inte läng-
re har förtroende för honom.
 
Annars var den stora händelsen i går att moderaten Björn Schaerström, ledande moderat
i Vallentuna, säger vad många tycker.
 
Björn påstår bland annat att Eric Ullenfån är en korkskalle och jubelidiot, och det är ju in-
get man jublar över så här nära inpå valet.
 
När Björn motiverar detta med att Eric Ullenfån jämför kristna barndop med manliga om-
skärelser på små barn, då säger jag som jag brukar.
 
Alliansregeringen kommentera inte vilka som är korkskallar och jubelidioter inom regeringen.
 
Sedan förstår jag inte varför han ger sig på just Eric Ullenfån, det finns ju andra folkpartister
i regeringen.
 
Apropå Eric Ullenfån, så överraskar han nu kraftigt. Han har kommit fram till att  det inte är
en bra start  i Sverige för invandrare att vara skilda från sina barn.
 
Jag kunde inte i min vildaste fantasi kunna tro att Eric Ullenfån, skulle komma fram till den
uppfattningen, en uppfattning som är både självklar och lätt att förstå, att barnen till dessa
föräldrar skulle må bäst av att inte överges av sina föräldrar.
 
Åter till Björn Schaerström , mig kallar han en blind gås, och nu måste jag värja mig kraftigt.
 
Björn vet mycket väl att jag inte är blind, jag ser försåtliga sverigedemokrater bakom varje hörn.
Och vad gäller det där med gås, så kommenterar vi aldrig enskilda fall.
 
Vi får nu glädjande rapporter att utanförskapet har minskat på många områden.
 
PISA visade ju tidigare att alla kan nu lika litet, och nu får vi rapporter som visar att allt färre
svenskar bor i segregerade områden.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
          
 
AE
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0