FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikanthälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Min regeringsombildning har uppfattats positivt av de flesta, och man berömmer mig för
att de gångna åren har lyckats byta ut femton ministrar. Många menar att detta särskilt
visar på mitt goda omdöme i valet av medarbetare.
 
Men vänta bara och se, vad är futtiga 15 avgångar under 7 långa år, ingenting jämfört
vad vi har framför oss.
 
Nästa år avgår vi allihop.
 
DN / Ipsos väljarundersökning i Stockholmvisar nu att väljarna vill ha ett maktskifte. Jag
tyckte att Anna Batra sa att stockholmarna var begåvade, men det tycks ju inte stämma.
 
Kanske det är på det viset att en massa obegåvade lantisar kommit till Stockholm och
ställer till det för oss begåvade stockholmare.
 
Det är inte bara lantisarna som är obegåvade tydligen, särintresset Näringslivet verkar
inte heller så där begåvat.
 
Den där Sverker Martin Löf går nu ut ock kritiserar oss för att budgeten inte innehåller
något som skapar jobb.
 
Han tycks inte ha uppfattat att vi sagt att femte jobbskatteavdraget skapar 13 000 jobb,
där ser man vad näringslivet duger till, där tycks man inte begripa någonting.
 
Och den där Lars Calmfors tycks inte heller vara så där rasande begåvad. Nu hävdar
han att det finns bättre sätt att skapa jobb än att införa femte jobbskatteavdraget.
 
Detta är inget annat än rent struntprat, enligt alla våra beräkningar finns det inget bättre
sätt att värva röster i medelklassen än att införa ett femte jobbskatteavdrag.
 
Mitt i allt detta oförstånd känner jag mig ändå salig. Mitt fina manifest Det Sovande Fol-
ket tycks äntligen få sitt erkännande. När jag försökte få ut manifestet gömde bibliote-
ken böckerna, men nu har man lyckats få fram ett antal exemplar.
 
Och inte nog med detta , nu ska man fira mitt författarskap med en teateruppsättning av
manifestet.
 
Äntligen, jag säger äntligen.
 
Äntligen ska de svenska väljarna få veta vad jag tycker om dem. Jag ser fram emot att
det ska få en vid spridning, att jag ser alla dessa otacksamma varelser som mentalt han-
dikappade.
 
Samtidigt kommer vår politik att framstå i en klar dagar. All kritik mot att vi skär ner väl-
färden kommer nu att falla platt till boken.
 
I mitt fina manifest beskriver jag ömsint att all välfärd är som "pest, smittkopper eller
Aids". Jag hoppas man får fram detta fina budskap i teateruppsättningen.
 
Bara man ser denna teater komma man omedelbart att förstå att all välfärd måste
bort. För att detta inte ska ske alltför abrupt kan mycket tala för att man avvecklar
välfärden genom att i ett övergångsskede privatisera all välfärd.
 
All kritik mot att vi sänker levnadsstandarden för arbetslösa, sjuka och alla andra
kommer också att falla platt till marken. I mitt fina manifest beskriver jag utförligt'
hur de grupper som uppbär bidrag ska omfattas av samhället.
 
De ska inte få en krona som gör det möjligt att leva över svältgränsen. Jag hoppas
verkligen teateruppsättningen får fram detta fina budskap, det är sådant vi moderater
vill gå till val på.
 
Vi får nu också konkreta siffor hur väl vi lyckats med denna fina ambition. SvD skriver
idag om hur imponerande de är av vår ambition att svälta ut alla bidragstagare. Man
skriver att bidragstagarna under våra 7 år vid makten förlorat 45 000:- i förhållande till
löntagare. Inte ens jag trodde att vi kommit så långt, nu har vi inte långt kvar till dess
de svälter på riktigt.
 
Ibland är det lätt att sitta i regeringsställning, så lätt att man kan skratta åt det. Vi kör
ju hårt med oppositionen nu när det vill stoppa vårt förslag om en höjd brytpunkt ge-
nom att samarbeta med sverigedemokraterna.
 
Oppositionen tar bara emot detta, tydligen har man inte fattat på det hållet att vi ock-
så lutar oss mot ett intimt samarbete med sverigedemokraterna för att få igenom ett
femte jobbavdrag.
 
Man kan ju undra vad de sysslar med där nere på Sveavägen, förmodligen har man
anlitat Veronica Palm som rådgivare
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag. Jag hoppas också Ni tar tillfället i akt och ser den fina teateruppsättning om min bok
så att Ni verkligen inser hur mentalt handikappade Ni är.
 
             
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0