FREDRI REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Den stora nyheten igår tycks ha varit att jag inte betalar tv licens. Flera av mina mo-
derata vänner har ju inte heller gjort detta tidigare, så varför ska jag betala tv licens,
det förstår jag absolut inte.
 
Tobias Billström betalade ju inte heller sin licens och han fick sitta kvar i regeringen
då detta skett i ungdomligt oförstånd.
 
Nu kan jag ju tyvärr inte skylla på ungdomlighet, men jag räknar med att Radiotjänst
ska ta hänsyn till mitt oförstånd.
 
Om någon reporter nu frågar mig om jag har förtroende för mig kommer jag att svara
att det har jag så länge jag har det, och i övrigt kommer jag inte att kommentera en-
skilda fall.
 
Det väckte stor uppmärksamhet att vi genom avräkning använder biståndsmedel för
att finansiera vad sverigedemokraterna kallar massinvandringen.
 
Jag förstår inte att man tycker det är konstigt, alla vet ju sedan länge att vi moderater
i grunden är negativa till bistånd, och kan man då slå två flugor i en smäll genom att
dölja kostnaden för det sverigedemokraterna kallar för massinvandring, så är det väl
bara bra.
 
Vänsterpartiet gör nu ett taktiskt genidrag genom att deklarera att man inte kommer
att kräva ministerposter. Väljare kan då rösta på oppositionen utan att behöva få väns-
terpartiet.
 
På vår kommande partistämma får vi ta upp om vi ska bemöta detta på samma sätt.
Vi har ju också problem med ett obskyrt parti, centerpartiet som vill ta hit hela värl-
den, och kan väljarna rösta på Alliansen utan att få centerpartiet på köpet bör också
mycket vara vunnit.
 
Fast det problemet kommer nog att lösa sig av sig själv.
 
SCB och Arbetsförmedlingen rapporterar nu att antalet arberslösa i september över-
stiger antalet arbetslösa i samma månad förra året. Man rapporterar nu att arbetslös-
heten ligger på 8,5 %.
 
Man undrar ju vad SCB och Arbetsförmedlingen egentligen håller på med. Här har vi
länge arbetat med måttet på sysselsättningen för att dölja den riktiga arbetslösheten
och så saboteras allt detta i ett enda slag av dessa myndigheter.
 
Vi får nu förtydliga våra direktiv till dessa myndigheter, så att de inte äventyrar valut-
gången.
 
Tillväxten rapporteras nu ha blivit mycket lägre, endast 0,1 %, och även industrins pro-
duktion har minskat kraftigt, 6,7 %.
 
Som alla förstår beror detta på den framgångsrika ekonomiskapolitik vi fört under fi-
nanskrisen, alla vet ju att det skulle ha blivit värre utan våra jobbskatteavdrag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0