STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet.   
 
Under gårdagen fick vi en rapport, som bekräftar den beskrivning Anders Borg gjort
av vår ekonomiska utveckling.
 
Att vi är bättre än alla andra länder bekräftades nu i går genom att tillväxten tycks bli
negativ under två kvartal i rad. Denna negativa utveckling har vi kunna bortse ifrån
genom att företaget under lång tid byggt upp stora lager.
 
Av ren illvilja väljer nu företagen att kraftigt reducera sina lager, så att tillväxten blir
negativ. Många skulle nu kunna få för sig att Anders Borg skönmålat vår ekonomi.
 
För att Anders Borg ska kunna fortsätta att skryta om att vi är bättre än alla andra,
kommer vi därför att införa regler, som medför att alla företag kraftigt måste öka si-
na lager, i vart fram intill valet.
 
Då kan vi fortsätta att skryta över att vi är bättre än andra, i vart fall till dess företa-
gen skär ner sina lager nästa gång.
 
Som alla förstår finns det många sätt att framställa sig som bättre än alla andra, den
ekonomiska utvecklingen är bara ett exempel.
 
Vår moderate riksdagsman Jan Ericsson framställer nu oss moderater nu som bäst
på att hålla nere antal döda i arbetsplatsolyckor. Fram till 2006 dödade då opposi-
tionen fler i olika arbetsplatsolyckor än vi gjort efter 2006.
 
Det visar på det ansvar vi tar för landet.
 
Vissa landsting stänger nu ner vissa hemsidor på sina patientdatorer. Försöksverk-
samhet har då påbörjats på Capio, där man stänger ner alla sidor, som kan ge in-
formation om de hemska sverigedemokraterna.
 
Den typen av demokratiska initiativ uppskattat jag personligen, mitt hat mot sverige-
demokrater är så stort, att jag knappt vet till mig.
 
För att hitta andra sätt att stoppa all information, som kan försvåra att vi vinner valet,
kommer vi  därför inom kort tillsammans med ett antal landsting göre en studieresa
till Kina för att lära oss mer om hur man undanhåller väljarna viss information.
 
Jag räknar kallt med att väljarna är just så mentalt handikappade, som jag beskriver
dem i mitt fina manifest, att de ska acceptera att vi undanhåller dem den information
vi inte vill att de ska få tillgång till.
 
Folkpartiets landsmöte fortsätter att dominera den politiska agendan. Många på par-
tiets möte framförde stark kritik mot att vi moderater dominerar alltför mycket. När
Jan Björklund inte vill kännas vid detta beskyller vissa media honom för att prata
strunt.
 
Jan Björklund får gärna prata strunt, det är vi vana vid, bara han pratar det strunt
vi har sagt till honom att prata strunt om.
 
Folkpartiet uppger sig nu också vara beredd att lotsa Sverige in i den globala tids-
åldern.
 
Av detta skälet valde man enhällit att utse  73 åriga Marit Paulsen för en ny period
som kandidat till EU parlamentet.
 
Det är så vi i Alliansen tar oss an framtidens utmaningar, medan oppositionen backar
bakåt i tiden.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0