FREDRIK REINELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar det flesta
av Er välkomna till en ny dag.
 
Vi behöver alla tänka efter ibland och det har vi möjligheter att göra i lugn och ro under
helgerna.Själv har jag under julhelgen försökt tänka flera gånger.
 
Flera bekanta, för några goda vänner har jag inte, har under helgen ställt frågan hur vi står
ut med politiken.
 
En sådan fråga är lätt att svara på för oss politiker, politiken står vi lätt ur med, däremot står
vi inte ut med väljarna.
 
Det finns vissa inom vår krets,som ställer sig frågan hur väljarna står ut med oss politiker, men
de ska inte vara politiker, och den typen av politiker står jag inte ut med. De är lika ärliga
och sanningsenliga som sverigedemokrater och jag vill inte ta i dem heller med tång.
 
Det har också ställts frågor hur vi står ut med att ljuga om så mycket, borde vi inte få dåligt
samvete av att ljuga så mycket.
 
Det är lätt att blit generad över så mycket beröm, inte trodde jag att någon kunde tänka sig
att vi har samvete. Man upphör aldrig att förvånas här och man tackar förtroendet.
 
Samtidigt är det överraskande att så många väljare efter så många år undrar hur vi står ut med
att ljuga så mycket. För oss är det en större ansträngning att tala sanning än att ljuga, och då
blir det lätt en vana att man ljuger, även när man inte behöver ljuga.
 
Och dessutom förutsätter maktinnehavet att man ser lögnen som moraliskt berättigad, annars
går det inte att regera överhuvudtaget.
 
Tänk Er själva hur illa det skulle kunna gå om man försökte tala sanning i pressade situationer,
man ska hålla sig till det man kan, det brukar vara en god regel.
 
Jag brukar hålla mig till det jag kan, och det är därför jag inte är synlig så ofta.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0