STEFAN LÖFVEN TAR NU KRAFTTAG, NYA SLAG I LUFTEN

Flummet når nya höga nivåer.
 
Sverige har under ett antal dagar drabbats av mängder av bilbränder.
 
DEN SVENSKA INTIFAFAN IMPORTERAD FRÅN MELLERSTA öSTERN,
 
Men nu uppger sig Stefan Löfven vilja ta KRAFTTAG mot den svenska intifadan.
 
OCH KRAFTTAGET ÄR TYDLIGT FORMULERAT  OCH IMPONERAR STORT:
 
" INGEN REGERING KAN GARANTERA ATT BILBRÄNDERNA UPPHÖR".
 
Spontant känner man en viss frustration inför denna uppgivenhet, men vid närmare
eftertanke slås man av den "kranka verkligheten".
 
VARFÖR SKULLE STEFAN LÖFVEN OCH HANS "ANHANG", FÖRLÅT UT-
TRYCKET, KUNNA GÖRA NÅGOT PÅ DETTA OMRÅDE, NÄR DE INTE KAN
GÖRA NÅGOT PÅ NÅGOT ANNAT OMRÅDE  ?
 
Kontrasten mot Alliansregeringen är också slående, där kunde man lova saker och man
kunde se att löftena ifriades.
 
Alla minns vi Fredrik Reinfeldts löften:
 
LÅT OSS ÖPPNA VÅRA HJÄRTAN SÅ ATT BILBRÄNNARE KOMMER OCH
HJÄLPER OSS ATT ELDA UPP VÅRA BILAR.
 
När han sedan fick stöd av Annie Lööf och Maria Ferm infriades löftet med råge:
 
BILBRÄNNARNA VÄLLDE IN I LANDET I STORA MÅNGDER OCH ELDADE
UPP ALLT SOM KOM I DERAS VÄG.
 
Detta kunde Alliansregeringen åstadkomma, och kontrasten mot nuvarande re-
gering är som sagt slående.
 
OM FREDRIK REINFELDT, ANNIE LÖÖF OCH MARIA FERM KAN GARANTE-
RA ATT VÅRA BILAR BRÄNNS UPP, BORDE DÅ INTE NUVARANDE REGE-
RING KUNNA GARANTERA ATT DE INTE BRÄNNS UPP ??? / AE
 
ÖHH ?? är det jag som är rikspolischef, jag trodde jag var en pajas ?
Är det jag som ska stoppa bilbränderna, jag som eldat på dem ?? / AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0