SVERIGES SJU MAGRA ÅR

Heliga kor blir allt färre
 
Så lägger då SCB ytterligare en klarhet till tidigare klarheter, ytterligare en bit av
kartan ersätts av en bit av verkligheten.
 
Vi har under ett antal år matats med tillväxtsiffror, som fått den svenska ekonomin
att framstå som stark.
 
Anders Borgs karta ersatte verkligheten.
 
NU ERSÄTTER SCB VERKLIGHET ANDERS BORGS KARTA,
 
Vi får nu den definitiva sanningen om tillväxten under de senaste sju åren, vilket
nu beskrivs som "sju magra år".
 
Den sammanlagda tillväxten under dessa sju magra år är sammanlagt på
minussidan, det är andra uppgifter än de vi matats med ett antal år.
 
DE SENARE SIFFRORNA BYGGER PÅ ATT TILLVÄXTEN BASERAS PÅ BE-
FOLKNINGSÖKNINGEN OCH ANGES PER CAPITA.
 
Tillväxten ligger alltså på minus, sammantaget efter 7 magra år, i allt väsentligt be-
roende på en dålig produktivitetsutveckling.
 
I andra jämförbara länder råder det motsatta, vilket innebär att Sverige "hal-
kar efter".
 
Alltså en klarhet på plats, tidigare i höstas las en annan klarhet på plats.
 
Vi fick då veta att vi under de sju magra åren även lurats i ett annat avse-
ende, då invandringen framställts som ett lönande tillväxtunder.
 
I HÖSTAS LA KLARHETEN PÅ PLATS OCH VI FICK VETA ATT DEN SKEN-
ANDE INVANDRINGEN MEDFÖRDE SKENANDE KOSTNADER.
 
Rätt riktning alltså, klarhet läggs till klarhet, men ännu återstår många oklarheter.
 
En sådan oklarhet är tillväxtprognoserna för 2015 och 2016 och kommande år. Även
här dribblar man med befolkningsstorleken och leker med en fiktiv tillväxt.
 
Man struntar då i befolkningsökningen och produktivitetsutvecklingen och
anger tillväxten 2015 till närmare 3 % och 2016 till drygt 3 %.
 
PER CAPITA BLIR UTVECKLINGEN MED ALL SÄKERHET I NIVÅ MED DE
SJU MAGRA ÅREN, DET VILL SÄGA INGEN TILLVÄXT PER CAPITA ÖVER-
HUVUDTAGET 2015 OCH 2016, ALLT TALAR FÖR DEN UTVECKLINGEN.
 
Om två år bringas även klarhet i detta och då läggs ytterligare en klarhet till klar-
het.
 
En annan oklarhet är statens starka finanser, även här trixar man med fiktiva siff-
ror.
 
Sant är att "svenska staten" har en låg skuldsättning jämfört med andra jäm-
förbara länder.
 
LIKA SANT ÄR ATT SVENSKA HUSHÅLL HAR DEN STÖRSTA SKULDSÄTT-
NINGEN I GRUPPEN "JÄMFÖRABARA LÄNDER", DET VILL SÄGA VI HAR
EN RIK STAT MED FATTIGA MEDBORGARE.
 
Adderar man detta står Sverige långt "fattigare" än vad som påstås och de fram-
tida riskerna långt större än vad som uppges.
 
När får vi klara besked om vad detta innebär i form av finansiell styrka och risker ?
 
En annan oklarhet gäller invandringen, och den oklarheten är så stor att vi inte får
tala om den, annat än i bastun. Vi vet nu att en skenande invandring medför en
skenande kostnadsutveckling.
 
Vad det talas tyst om, väldigt tyst, är att gruppen invandrare innehåller in-
slag, som borde bli föremål för debatt.
 
GRUPPEN INVANDRARE ÄR INTE HOMOGEN, DEN INNEHÅLLER INSLAG,
SOM INTE BORDE VARA ÖNSKVÄRDA.
 
Gruppen innehåller krigsförbrytare, terrorister, terroristsympatisörer, grovt krimi-
nella, asylsökande med falska identiteter mm mm.
 
Är det inte på tiden att vi bringar klarhet i hur vi ska se på detta inslag.
 
ÄR DET VERKLIGEN RIMLIGT ATT DEN HUMANITÄRA STORMAKTENS
ÖPPNA GRÄNSER SKA OMFATTA DETTA KLIENTEL MED DE SPÄNNIN-
GAR DETTA MEDFÖR I SVERIGE ?
 
Indien gjorde sig i princip av med sina heliga kor.
 
Är det inte dags att vi också gör oss av med heliga kor och fortsätter att
lägga klarhet till klarhet ?
 
AE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0