ÅSA ROMSON EN BELASTNING I REGERINGEN

Gud bevare oss för Åsa Romson
 
Minister Åsa Romson var nöjd med regeringens första sammanträde och sammanfat-
tade resultatet från mötet:
 
INGEN HADE GJORT BORT SIG.
 
Det är till att ha höga ambitioner i den nya regeringen, ingen ska göra bort sig.
 
Inte ens dessa lågt ställda ambitioner tycks Åsa Romson klara av att fullgöra.
 
SEDAN DET FÖRSTA REGERINGSSAMMANTRÄDET, DÄR INGEN GJORDE
BORT SIG, HAR ÅSA ROMSON INTE GJORT ANNAT ÄN GJORT BORT SIG.
 
Vi minns hennes målning av båten, där hon använde förbjuden och miljöfarlig färg.
Efter att ha ljugit ett antal gånger om detta tvärvände hon och erkände det hela. Hen-
nes förklaring bör väl få en framträdande plats i våra historieminister
.
JAG ÄR BARA MILJÖMINISTER, INTE SKA JAG KUNNA VETA VILKA FÄR-
GER SOM ÄR FARLIGA OCH FÖRBJUDNA.
 
Vi minns också att hon körde samma båt med förbjuden diesel. Efter att ha ljugit ett
antal gånger om detta tvärvände hon även här och erkände att hon kört på förbju-
den diesel. Även hennes förklaring i detta avseendet bör få en framträdande plats
i historien.
 
JAG ÄR BARA EN MILJÖMINISTER, SOM ARBETAR FÖR ETT GRÖNARE
SAMHÄLLE, INTE SKA MAN KUNNA KRÄVA AV MIG ATT JAG SKA KUNNA
SE OM DIE SEL ÄR GRÖNFÄRGAD.
 
Nu är Åsa Romson på tapeten igen, och även denna gång har hon gjort bort sig.
Nu visar det sig att hon till regeringskansliet har knutit en "topptjänsteman", som
är fälld för narkotikabrott.
 
Efter de senaste bortgöringarna har man tydligen satsat stort på krishantering
inom regeringskansliet, för den här gånger ljuger inte Åsa Romson, i vart fall in-
te lika mycket som tidigare.
 
Nu förklarar hon varför hon anställt en "topptjänsteman", som är fälld för
narkotiabrott.
 
JAG HAR OCKSÅ ANVÄNT CANNABIS OCH HASCH.
 
Kjell Olof Feldt har i dag ett uppmärksammat debattinlägg i Expressen, där han
ger rådet till Stefan Löfven att utlysa nyval, för att få ordning på maktstrukturen
i riksdagen. Kjell Olof Feldt menar att Stefan Löfven måste göra sig av med mil-
jöpartiet och vänsterpartiet, det senare med rötter i den gamla kommunismen.
 
En bra start vore kanske att göra sig av med Åsa Romson.'
 
VI VÄLJARE ÄR VÄRDA ETT BÄTTRE ÖDE ÄN ATT STYRAS, MISSTYRAS,
AV NARKOMANER, SOM INTE GÖR ANNAT ÄN GÖR BORT SIG.
 
Har jag gjort bort mig nu igen
AE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0