STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Särskilt ansvar tar jag för att värna om våra kriminella inom politiken.
 
Jag kan ju inte med bästa vilja påstå att det nya året började bra. Nu visar en förteck-
ning över opinionsbildare i landet att den där Jimmie Åkesson är en bättre opinions-
bildare än jag, trots att jag utnämnt mig till stridshingst.
 
Nu visar det sig att den där Jimmie Åkesson intog en fjärdeplatsplacering, medan jag
hamnade bara på 6:e plats.
 
Jag får nog använda en annan verktygslåda, som innehåller andra verktyg än tänger,
för att kunna ändra på detta, för så här kan det ju inte vara, den där Åkesson gör ju
inget annat än säger sådant man inte får säga.
 
Att många politiker ägnar sig åt bedrägerier och korruption är ju ingen nyhet, en del
mer än andra, centerpartisten och riksdagskvinnan Al Sahlani mycket mer än andra.
 
Tyvärr blev hon upptäckt när hon förskingrade biståndsmedel på 3 200 000 och blev
tvungen att ta time out.
 
Som tur är tar nu centerpartiet väl hand om sina förbrytare och låter henne vara ledig
med fullt arvode från riksdagen, som en belöning för sin förskingring.
 
Samtidigt är det viktigt att vi drar ut på förundersökningen, så att Al Sahlanis brott
inte belastat valrörelsen.
 
Det är så vi politiker tar hand om våra kriminella politiska kollegor, man vet ju aldrig
vem som har oturen att bli upptäckt nästa gång.
 
Tre araber från Irak är nu föremål för undersökning av SÄPO, då de är misstänkta för
omfattande folkmord under Husseins tid.
 
Samtidigt har de sökt asyl och Migrationsverket prövar nu deras ansökningar. Vi får
aldrig falla för frestelsen att dela in människor i "vi och dom" och därför är krigsförbry-
tare lika välkomna som alla andra att bli försörjda av oss svenskar.
 
Många resenärer upprördes under helgen av att de inte kunde boka biljetter för att
åka med SJ. Jag har svårt att förstå denna oro, privatiserar man utan att tänka sig
för kan man ju inte räkna med att allt ska fungera.
 
Samtidigt borde resenärerna i stället vara tacksamma. Att få bokat biljetter till tåg,
som inte kommer att gå kan ju göra många besvikna, då är det nog bättre att inte
få några biljetter alls.
 
Särskilt tacksamma bör de resenärer vara, som inte kunnat få biljetter till de tåg,
som ändå kanske skulle ha kunnat komma iväg.
 
Risken är påtaglig att de skulle kunna skadas, när tåget spårade ur.
 
Många klagar på tillgängligheten vid våra sjukhus, det är också något jag har svårt att
förstå. Vid Östra Sjukhuset i Muteborg är i alla fall tillgängligheten hög.
 
Där kunde man ta emot hur många poliser som helst när man skulle gripa alla skott-
skade, som tagit sig till sjukhuset.
 
Att det i samband med att sjukhuset ställer om sig för katastrofsituationer blir en aning
kaotiskt får vi lära oss att leva med, det är själva kärnan i vår nya kultur.
 
Jag tror inte att någon så småningom kommer att sakna det trygga tillvaron vid våra
sjukhus, när vi en gång för alla blivit av med vår egen urbarbariska kultur.
 
Tragedin i Borås, där en 12 årig pojke blev svårt skottskadad, lämnar ingen oberörd.
Samtidigt får vi inte blunda för att händelsen var en ytterligare bekräftelse på värdet av
våra öppna gränser.
 
Gärningsmannen tycks ju ha varit vad man kallar sydeurope och bar ju tydligen både
pistol och kniv, de flesta beväpnade svenskar bär ju fortfarande bara kniv.
 
Under helgen inträffade vad många uppfattar som en obehaglig händelse på en kyrko-
gård i Västra Götaland.
 
Ett antal, troligen ungdomar som saknade tillgång till fritidsgård, ägnade helgen åt att
vandalisera kyrkogården, bland annat genom att välta ner ett stort antal gravstenar.
 
Vi får ta lärdom av detta, och de som fortfarande är kristna måste nog lära sig att döl-
ja detta lite bättre, stora gravstenar kan då lätt framstå som provocerande.
 
Jag säger återigen, jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
           
 
AE
.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0