STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge   
 
Särskilt ansvar tar jag för att skapa så stora motsättningar som möjligt i landet.
 
Dagens båda väljarundersökningar, United MInds och YouGov, ger lugnande besked
inför valet.
 
I båda undersökningarna befäster Alliansen sin ställning som det enda trovärdiga rege-
ringsalternativet, särskilt tydligt framgår detta av United Minds undersökning.
 
I denna leder oppositionen bara med 12 % och kristdemokraterna har lämnat in för gott.
 
I övrigt har den senaste dagarna handlat mest om vår försvarsförmåga.
 
Det är viktigt att framhålla att det råder ett brett samförstånd om inriktningen på vår för-
svarspolitik. Inom Alliansen är det bara folkpartiet, kristdemokraterna och centerpartiet
som har en uppfattning, som avviker från oss moderater.
 
När det gäller Göran Hägglunds breda samförstånd vill han särskilt framhålla att den
nuvarande försvarspolitiken inte leder till ett fredsbevarande försvar.
 
När det gäller oppositionen hävdar den där Peter Hultqwist att det inte alls råder ett
brett samförstånd om försvarspolitiken och pekar på ett antal punkter, där socialdemo-
kraterna har en avvikande uppfattning.
 
Jag har nu låtit meddela den där Peter Hultqwist att det är jag som avgör om vi har ett
brett samförstånd eller inte.
 
Vårt breda samförstånd inom försvarspolitiken imponerar nu på omvärlden. I Finland
menar man att det är viktigt att inte gå samma väg som Sverige och man ställer frå-
gan hur vi ska kunna hjälpa andra, när vi inte kan hjälpa oss själva.
 
Nu är det inte bara invandringspolitiken, som verkar avskräckande på andra, nu verkar
också vår försvarspolitik avskräckande på andra.
 
Den där Jimmie Åkesson, jag kan knappt ta namnet i  min mun, skriver nu i Expressen
och tycker att vi ska anstränga oss inför valet och undvika polariserande språk.
 
Min ambition ligger på ett helt annat plan, det viktiga är att skapa så stora motsättningar
som möjligt inom landet, och har jag fört in hatet i politiken har det kommit för att stanna.
 
Våra framgångsrika privatiseringar framskrider som väntat och vi ser hela tiden tecken
på hur väl detta utvecklar sig.
 
Nu senast visar det sig att även privatiseringen av Bilprovningen medfört betydligt dy-
rare priser för kunderna, det är så vi värnar om den fria konkurrensen.
 
Min tidigare vän, Per Schlingerman, ger nu Alliansen råd inför valet och formulerar det-
ta i fem punkter. Jag vill peka särskilt på två av dessa.
 
Den ena punkten är att vi ska visa vilja inför valet, jag ser detta som den viktigaste
punkten.
 
Det finns inget jag hellre vill än att sitta kvar vid makten och skapa motsättningar inom
landet.
 
Den andra viktiga punkten är att vi ska utveckla Alliansen. Detta arbete har redan påbör-
jats  genom att vi nu avvecklar kristdemokraterna, de ligger ju under 4 % i varje under-
sökning.
 
Migrationsverket försöker nu vara lustiga på vår bekostnad, när man skriver i ett internt
hemligt dokument att man har problem med löss och att dessa kommer från olika an-
komstboenden.
 
Vad jag känner till kommer ingen i Rosenbad från något ankomstboende.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
          
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0