STATSMINISTERNS MORGONTAL

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Vi får nu hela tiden bekräftelser på hur väl tvåstadslösningen i Malmö faller väl ut.
Det senaste dygnet fortsatta skottlossningar inom nystartzonen och en skadad, som
i vanlig ordning inte vill tala med polisen.
 
Hamas har nu hört av sig och uppger sig vara beredda att stå som företrädare för de
som inte vill tala med svensk polis, man menar då att man står ju ändå för samma
sak.
 
Tvåstadslösningen tycks nu också vidga sina revir. Polis och myndigheter går nu ut
och varnar alla för att barn ska tillåtas gå ensamma. I takt med att vi alltmer närmar
oss situationen på Västbanken i Malmö får vi nu överväga om vi också inte ska se
över vapenlagarna så att befolkningen tillåts beväpna sig för att kunna skydda sig.
 
Vi får nu uppmuntrande rapporter från både BRÅ och Statskontoret, som visar på
en kraftig ökning av korruptionen i landet. Man pekar också på det samband som kan
finnas med att antalet statligt anställda med invandrarbakgrund, inkvoterade enligt o-
lika regler, ökat lavinartat.
 
Vi räknade aldrig med att vi skulle få en sådan ökning av korruptionen när vi öppnade
upp våra gränser. Utifrån våra erfarenheter och dessa rapporter från BRÅ och Stats-
kontoret kommer vi nu att öppna upp våra gränser ännu mer, så att korruptionen kan
öka ännu mer.
 
SOM Institutet vid Göteborgs Universitet kommer nu med uppgifter som visar att alla
inom moderaterna inte lyder mina direktiv. En studie visar nu att hela 53 % av mode-
raterna anser att vår invandring ska minska. Detta stämmer visserligen med de sig-
naler vi fått från olika lokala moderatpolitiker, som den där Schenström och Frank,
men så här kan det bara inte få gå till.
 
Då det i studien finns många osäkra, och sådana som inte vet, medför ju detta att
bara 25 % av moderaterna lyder mig, så får det bara inte gå till, alla i partiet ska i
demokratisk ordning hålla tyst i den frågan om de inte tycker som jag.
 
Dessutom är ju en mindre invandring samma mål som de där förfärliga sverigedemo-
kraterna står för.
 
Valrörelsen ser nu ut att bli besvärlig, jag kan inte förstå var jag ska få tag på en tång
så stor att den också omfattar 53 % av moderatväljarna.
 
Aftonbladet skriver nu att Tobias Billström är en belastning för Alliansregeringen. Det
trodde jag vi alla var.
 
Vår ansvarsfulla reform med ett femte jobbskatteavdrag tycks ha fått sig en liten törn.
Det visar sig nu att bara 37 % av väljarna tycker att detta är en bra reform. Nu måste
man ställa sig frågan hur det ska gå att styra landet.
 
Att bara 37% av väljarna tycker att det finns frågor som är viktigare än plånboksfrågor
gör det ju helt omöjligt att styra landet.
 
Vi fick i går information om att en lastbilschaufför, som kört berusad med promillehalten
2,84 blev frikänd av Hovrätten, för att han kört i sömnen.
 
Det ser vi som en lämplig utveckling av praxis inom detta område, kan vi politiker sova
i riksdagsbänkarna, bör väl chaufförerna kunna sova i sina bilar under färd.
 
I går hittades som bör vara känt en stor krokodil i en trädgård i Skåne och genast
hörde lustigkurrarna av sig. Jag fick under dagen många mail, där jag fick höra att
krokodilen påminde om mig på många sätt, glupsk, stor käft och inga öron.
 
Jag motsäger mig inte beskrivningen i sig, men lite respekt bör man väl ändå visa
landets statschef, jag har ju ändå träffat Barack Obama.
 
Att jag sedan inte respekterar väljarna utan kallar dem mentalt handikappade och inte
vill ta i dem med tång, ger dem ju inte vilka rättigheter som helst.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
          
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0