STATSMINISTERNS MORGONTAL

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Här i Stall Rosenbad har natten varit lugn, inget av mina ston har heller visat sig dräk-
tiga, men som den hingst jag är ger jag aldrig upp hoppet.
 
Natten har varit lugn i övrigt så långt jag kan se, bara lite sedvanlig skottlossning på
öppna gator i Eskilstuna samt bilbränder i Åkersberga och Helsingborg. I Åkersberga
hade man vänligheten att begränsa bränderna till två garagelängor med bara 10 talet
brända bilar.
 
Med dessa omfattande bilbränder är det nu lättare att förstå Miljöpartiets ambitioner
med helt öppna gränser.
 
Med allt öppnare gränser bränns alltmer bilar och då kan vi räkna men minskade koldi-
oxidutsläpp. Här får gott bara gott med sig.
 
Två väljarundersökningar bekräftar nu tidigare undersökningar, vi moderater ligger på
den lägsta nivån sedan 2010 och gapet mellan blocken har inte heller varit större sedan
dess.
 
Kent Persson har sina funderingar kring detta och menar att det beror på att vi inte fått
ut vår politik. Då jag tycker att vi fått ut vår politik, titta bara på allt som nu inte fungerar,
så kanske man måste tänka sig tanken att det är precis tvärtom.
 
Tänk om undersökningen visar att vi nått ut med vår politik.
 
Samtidigt känner jag ändå en stor förtröstan inför valet, både United Minds och Yougovs
undersökning gjordes innan det blev känt för väljarna att jag är en stridshingst.
 
Gnäggar bäst som gnäggar sist.
 
MUF hotar nu med att gå till anfall på vår partistämma och vill privatisera Arbetsförmed-
lingen. Vi ställer oss inte helt främmande för detta.
 
Vi måste först säkerställa att ingenting heller fungerar med denna privatiseringen, samtidigt
som så mycket som möjligt av offentliga medel överförs till skatteparadis.
 
Först då kan vi känna oss trygga med att den moderata politiken ger väljarna vad vi vill ha.
 
BRÅ rapporterar nu att antalet gruppvåldtäkter ökat dramatiskt under senare år. Då vi inte
vill stöta oss med centerpartiet och miljöpartiet i frågor som rör flyktingpolitiken vill vi inte
kännas vid dessa siffror.
 
Vi ska också se till att BRA inte heller kommer att kännas vid dessa siffror i kommande rap-
porter, främlingsfientligheten får inte underblåsas.
 
En dramatisk ökning av antalet gruppvåldtäkter är då ett pris värt att betala, bara vi talar
tyst om det.
 
Läget angående budgetstupet i USA tycks fortfarande vara låst ,och till en början var det
svårt att förstå hur det kunde gå så illa.
 
Men efter att ha sett intevjuinslag med republikanska väljare är det lättare att förstå varför
det gått så illa.
 
Många av dessa väljare tycks nästan vara lika mentalt handikappade som mina väljare,
och dessa är ju som jag skriver i mitt fina manifest, riktigt ordentligt mentalt handikappade.
 
Aldrig har det varit tydligare, tänk att vara så mentalt handikappad att man röstar på en
stridshingst.
 
Men man kanske inte ska bli förvånad, United Minds mätning visar nu att centerpartiet gjort
en kraftig uppryckning, kan man rösta på en åsna bör man väl kunna rösta på en hingst.
 
Men som sagt, den som gnäggar sist gnäggar bäst.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
Då de eländiga sverigedemokraterna tycksöka i varje mätning känns det nu lite vemodigt,
det blir efterhand allt färre som jag kan välkomna och önska en trevlig dag.
 
För jag vill ju inte ställa grupp mot grupp, men samtidigt måste man ju förstå att man kan ju
inte välkomna de som är mindre värda.
 
             
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0