FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomnatill en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet och alla skottlossningar  
 
Våra bovärdar ute i tvåsstatsregionerna tycks göra goda insatser. I går sköts bara en
man i Malmö, och i dag på morgonen sköts bara en man i Göteborg.
 
Detta ser den ansvarsfulla Alliansregeringen som ett stort framsteg, det kunde ju vara
värre, titta bara på hur det var i Chicago.
 
Samtidigt måste vi föra en konsekvent politik, ska vi vara världsledande när det gäller
antalet våldtäkter, måste vi ju också vara världsledande när det gäller antalet skott-
lossningar, så vi får vara försiktiga med att tillsätta alltför många bovärdar.
 
Mitt besök i Norge blev en formidabel framgång. Jag lyckades övertyga norrmännen
att jag inte kommer att ha några synpunkter på vilka partier norrmännen röstar fram.
 
Jag var då väldigt noga med att understryka att de politiska övergrepp vi själva begår
mot svenskar, som inte röstar som jag tycker, inte ska spilla över på Norge.
 
Samtidigt måste vi enas om att dessa övergrepp är nödvändiga, vi får aldrig sväva på
målet när det gäller att bekämpa rasismen inom sverigedemokraterna.
 
Som alla vet står ju alliansen enig när det gäller att hålla våra gränser öppna och väl-
komna alla nyanlända. Att sverigedemoraterna helt på egen hand skapat myndigheten
Migrationsverket, och står för mängder av utvisningar är ju inget Alliansen kan ta an-
svar för.
 
Det utgår jag ifrån att alla förstår, och gör man inte det, kan jag hjälpa dem på traven
att förstå, det anses jag vara duktig på, att tvinga andra att förstå det jag förstår.
 
Mycket av debatten i landet handlar nu om friskolor och kunskapsutveckling, och mäng-
der av vanföreställningar tycks florera. Många tycks tro att Jan Björklund nu inte vill ha
riskkapitalbolagen som ägare till friskolor. Detta är helt fel, de som lyssnade på honom
inser omedelbart att så var inte meningen.
 
Jan Björklund ville inför valet ge sken av att dessa bolag skulle hållas utanför, men vad
han sa var att de "flesta" inte var lämpliga och att detta "de flesta" bara gällde "nyetable-
ringar."
 
Som alla förstår leder detta till att allt kommer att fortsätta som hitills.
 
Även Anders Borgs uttalande har missförståtts, det var också ägnat att få väljarna att tro
att vi ändrat oss.
 
Även de som lyssnade på Anders Borg uppfattade att han hävdade att bolagen inte borde
kunna verka i "nuvarande form". Vi har lugnat Academica med att detta uttalande syftade
till att alla stora riskkapitalbolag bör satsa på att växa sig större, men att de bör vänta till
efter valet med att realisera dessa planer.
 
Många kritiska röster har också höjts mot att många friskolor inte sparar elevernas betyg.
Det är svårt att förstå den kritiken, alla borde ju kunna förstå att det är förenat med kostna-
der med att spara betyg.
 
Förstår man det förstår man att rektorer pressas av ägarna till att hålla nere alla kostna-
der,så att vinsten kan maximeras.
 
Krav på att eleverna ska få sina betyg sparade får aldrig inkräkta på möjligheterna att slus-
sa offentliga medel till skatteparadis utomlands.
 
Apropå skolor kommer det nu larmrapporter från Danmark, där det nu visar sig att huvud-
delen av eleverna vid landets särskolor är tvåspråkiga och man knyter denna utveckling
till den stora förekomsten av kusinäktenskap, i vanligt tal benämnt inavel.
 
Då vi inte får tala om kusinäktenskap i Sverige, har vi ju inte samma problem som i Dan-
mark, och även om dessa kusinäktenskap skulle  förekomma, så medför vår kunskapsut-
veckling i stort att man inte skulle märka så mycket av det.
 
Skatteverket signalerar nu att man ska skärpa kontrollen över de populära ROT avdragen.
Vi kommer att ta kontakt med Skatteverket angående denna nya inriktning. Vi utformade
inte systemet för att man skulle kontrollera bedrägerier, vi utformade systemet för att man
skulle betala ut så mycket i bidrag som möjligt, så fort som möjligt.
 
Det är genom dessa bidragskanaler, ofta förenade med omfattande bedrägerier, vi skapar
ordning och reda i Statens finanser.
 
Barnläkaren David Eberhard har nu skrivit en bok om barn, som jag hoppas att ingen lä-
ser. Tyvärr hävdar han i boken att våra barn är ouppfostrade och att både Sverige och
föräldrarna tappat kontrollen över dem.
 
Jag vänder mig starkt mot den beskrivningen, att barnen skulle vara ouppfostrade, ser
man på situationen i skolorna och ute på gatorna är det lätt att se att de inte är ouppfost-
rade.
 
De är inte uppfostrade överhuvudtaget.
 
Och det där med att Sverige tappat kontrollen över barnens fostran tycker jag är ett olämp-
ligt sätt att beskriva situationen. Många skulle ju kunna få för sig att Sverige under vår tid
vid makten tappat konrollen över mycket annat, som polisens interna kultur, som våldstäkts-
utvecklingen, som utvecklingen av skottlossningar och mord, som utvecklingen av den psyk-
iska ohälsan, som utvecklingen av äldrevården, som kunskapsutvecklingen och mycket an-
nat.
 
Nej, det är inte alls bra att man skriver böcker som kan väcka sådana tankar.
 
Då föreslår jag i stället att man läser mitt fina manifest Det Sovande Folket. Där kan man
läsa om hur mentalt handikappad man är, samtidigt som jag dömer ut det välfärdssamhälle
jag nu låtsas omfamna inför valet.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0