FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
I går fick jag tyst på alla kritiker, som ondgjort sig över att jag inte betalt min tv licens.
Jag kom fram till att jag inte behövde snylta på Er med detta. Genom att jag snyltat
till mig en obskyr pensionförmån behöver jag aldrig tänka på tv licenser mera.
 
I går gjorde Anders Borg en omsvängning under galgen, som överraskade de flesta.
För att vi inte ska förlora valet hävdar nu Anders Borg att friskolorna ska styras av
långsiktighet, kompetens och att man betalar skatter.
 
Många av våra vänner i riskkapitalet blev förfärade, när de hörde detta om skatter, men
vi gick snabbt ut och förklarade att det bara gäller till dess valet är över.
 
En del av våra vänner i dessa bolag uttryckte också oro för att man skulle behöva lägga
ner en massa pengar på kvalitet i undervisningen i stället för att kunna föra ut vinster ur
landet.
 
Även denna oro stillade vi snabbt med att man måste ha förståelse för att vi ibland mås-
te säga en sak och mena en annan.
 
Aftonbladet kritiserar oss för att inte kunna hantera de problem som finns inom polisen.
Jag förstår inte varför de tar upp just detta, vi har väl aldrig sagt att vi kan hantera någ-
ra problem över huvudtaget, vi skapar problem i stället.
 
Se bara på våra kommunikationer, skolan, försvaret, friskolorna, apoteken och mycket
annat, vem kommer på iden att vi skulle lösa problem.
 
Det har väckt stor uppmärksamhet att ett antal unga med narkolepsi inte fått den ersätt-
ning vi utlovat. Man påstår till och med att vi ljuger.
 
De som påstår att vi ljuger har inte förstått politikens innehåll, skulle vi säga som det är
skulle vi inte få en röst. Och de som inte fått ersättning har säkert stor förståelse för det-
ta.
 
Alla löften till trots får vi inte avvika från den enda rätten vägen att skapa ordning och re-
da i Statsens finanser, och där finns inget utrymme för att hålla vad man lovat.
 
Vi får nu också kritik för att vi inte driver en gemensam linje med EU när det gäller NSA
avlyssning.
 
Denna kritik förstår jag inte. När vi förde väljarna bakom ljuset med vår nya FRA lagstift-
ning var ju ett av målen att NSA skulle avlyssna på ett sätt som nu sker.
 
Då kan vi ju inte i efterhand komma och säga att vi förde väljarna bakom ljuset.
 
Några tidigare försvarsministrar, Mikael Odelberg och Leni Björklund, kritiserar nu oss
också för att vi är slappa i våra säkerhetsrutiner, som gör det möjligt att lyssna av
sekretesskyddade uppgifter.
 
Jag önskar vi slapp beskyllningar för att vi är slappa på den punkten, det kan ju öppna
upp misstankar för att vi är slappa även på andra områden, som att säkerställa ett
tryggt polisarbete, kommunikationer och annat.
 
Våra vänner inom Carema tycks ha fått problem med Skatteverket, när det gäller den
vinstdelning man gjort inom ägarbolaget Triton. Vi får se över de direktiv Skatteverket
har i dessa frågor, det är inte meningen att våra vänner i dessa riskkapitalbolag ska be-
tala skatter som andra.
 
Nu tycks ändå Triton har hittat en lösning och tycks ha för avsikt att lägga ner den del av
verksamheten, som är åtkomlig för Skatteverkets skattekrav, så det hela verkar inte få
ett lyckligt slut.
 
Vi skapar ju inte system för att vinster ska kunna tas ut skattegynnat för att sedan Skat-
teverket ska komma och sabotera upplägget.
 
Våra satsningar på en förfinad kultur tycks nu ge resultat. I Malmö planerar man en fes-
tival, som vittnar om den kulturella nivå vi åstadkommit under vår tid vid makten.
 
Festivalen kommer att gå under namnet Fittfestivalen och syftar till att skapa större kun-
skap om kvinnans könsorgan.
 
Många av mina medarbetare blev så förtjusta över denna nya kulturella inriktning och
föreslog omedelbart att vi skulle nysta vidare på denna tråd.
 
Rosenbad kommer därför nästa år att arrangera en festival, som vi gett arbetsnamnet
Kukfestivalen, och som har till syfte att skapa ökad kunskap om mannens könsorgan.
 
Ordförande i riksdagens socialförsäkringsutskott har sagt sig varaberedd gå in som fes-
tivalgeneral.
 
Jag har ju tidigare sagt att vår gamla kultur är en urbarbarisk kultur vi måste göra oss
av med. Här ser vi innovativa förslag, som öppnar upp för en kulturell nivå, som kan göra'
oss världsledande även på detta område.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0