STATSMINSITERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Åter en sömnlös natt, att Anders Borg nu blivit mäktigare än jag lämnar mig íngen ro,
hela morgonen har jag därför rådfrågar min spegel, om detta verkligen kan vara riktigt.
 
De frågor jag ställde och de svar jag fick gjorde tyvärr inte det hela lättare, jag började
med den fråga som störde mig mest:
 
Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem mäktigast i riket är ??
 
Hur jag än kråmade mig framför spegeln fick jag hela tiden samma svar:
 
ANDERS BORG MÄKTIGAST I RIKET ÄR.
 
Med detta dystra besked gick jag vidare medfrågor:
 
Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem väljarna mest har kär ??
 
Samma sak här, trots att jag frågade tre gånger, blev svaret detsamma och oförsonligt:
 
SOCIALDEMOKRATERNA VÄLJARNA MEST HAR KÄR.
 
Helt förkrossad söker jag nu tröst i att väljarna ändå är mentalt handikappade och går
vidare med nästa fråga:
 
Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem mest begåvad i riket är ??
 
Här fick jag det svar jag förtjänar, jag borde ju ha vetat bättre.
 
ANNA BATRA MEST BEGÅVAD I RIKET ÄR    
 
När nästan alla förhoppningar grusats ställer jag den sista avgörande frågan:
 
Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem riket styr när valet är här ??
 
Även här var spegeln rak på sak och svaret  blev helt annat än uppmuntrande:
 
I TÄBY DU SITTER OCH LÄXAN DIG LÄR,
 
Efter detta bestämde jag mig snabbt för att göra mig av med den spegeln, och jag
kommer inte att ta i den med tång.
 
Göran Hägglund tycks nu börja svära i kyrkan hur kristen han än är, samtidigt som han
äventyrar allianssamarbetet. Själv har jag ju krävt att vänsterkommunisterna ska ingå i
en rödgrön regering om vi vinner valet.
 
Nu menar Göran att det inte är Alliansens sak att avgöra vilka partier, som ska ingå i
en rödgrön regeringen, om den sidan får majoritet.
 
Det vet väl jag att det inte är Alliansens sak, men att det är min sak, det trodde jag alla
visste.
 
Bedömare menar nu efter SD landsdagar att SD strategi går ut på att få till stånd en svag
regering, så at de kan bibehålla sin vågmästarroll.
 
Är det inget annat de är ute efter, kan vi ju ställa in valet, målet om en svag regering är
ju redan nått.
 
Göteborgsposten och Aftonbladet skriver idag om de konsulttjänster Göteborgs Kommun
köpte in för att mörklägga fifflet i Cannes. Vår gamle trotjänare inom JKL tycks här visat
framfötterna riktigt ordentligt.
 
Det är inte för inte han har sin bakgrund inom moderaterna, vi skyr inte heller vare sig medel
eller kostnader för att mörklägga vad vi gör förväljarna.
 
Vi har nu all anledning att känna stor stolthet över förre moderaten Henrik Nilsson, som i
sin nya gärning implementerar våra traditioner på nya områden. Med hänsyn till de inno-
vativa råd han gett för att mörkläggningen ska bli så effektiv som möjligt, får vi överväga
att ge honom en ministerroll efter valet, kanske som ny informationsminister.
 
För de som inte läst Göteborgsposten och Aftonbladet rörande dessa innovativa konsult-
tjänster, rekommenderar jag en läsning.
 
Jag lovar att Ni blir berörda, försök bara för att en kort stund glömma att Ni är väljare, jag
tror det blir bäst så.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0