FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till mitt sovande folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Särskilt ansvar tar jag för att ingen ska få reda på Tobias Billströms skumma aktie-
affärer.
 
Förra natten låg jag ju sömnlös, för att jag inte hörde några skottlossningar runt knu-
ten. I går kunde jag somna in tryggt i förvissningen att ordningen var återställd, två
skjutna i Göteborg och en i Malmö.
 
Särskilt skottlossningen i Malmö värmer hjärtat. Jag har ju länge hävdat att vi måste
ersätta vår egen barbariska kultur med kulturer, där man är lite mer inriktade på sten-
kastning och just skottlossning. Här sköt man ner en man efter en dispyt i en biltvätt,
ett bättre kvitto på en högre och ädlare kultur är nog svårt att hitta.
 
Vi får idag uppgifter om ett så kallat grovt våldsbrott, som begåtts utanför Linköping,
och som nu klassificeras som en särskild händelse. Polisen hemlighåller allt kring det-
ta, då uppgifterna kan tänkas skada Tobias Billström.
 
Sverigedemokraterna förnekar sig aldrig, nu kommer man med krav på att vi ska skär-
pa kraven på blivande poliser.
 
Här finns inga krav att skärpa, efter att ha tagit del av skånepolisens förklaringar i sam-
band med "romregistret" trodde jag att alla visste att det inte ställs några krav alls på
blivande poliser, framför allt de som är tänkta att avancera till polismästare.
 
Så här finns inget att skärpa, vi har samma syn på valet av justitieminister.
 
Ipsos väljarundersökning idag ger oss moderater råg i ryggen. Alliansen ligger nu bara
10 % efter oppositionen i denna mätning. Genom att vi lyckats få Annie Lööf att hålla
tyst under mätperioden lyckades centerpartier ändå nå upp till 4 %. Vi räknar med att
centerpartiet nåt bättre siffor i nästa mätning, då denna period kommer att omfatta
partiets censur i Solna.
 
Våra egna framgångar ser jag helt kopplade till att partiet numera leds av en strids-
hingst.
 
Billströms aktieaffärer tycks aldrig ta slut, den ena verkar skummare än den andra.
Den senaste var så skum att vi var tvungna att hemlighålla den inför valet, tänk om
folk fick reda på vad Tobias höll på med.
 
En del mentalt handikappade, de jag beskriver i mitt fina manisfest, har av någo un-'
derlig anledning ställt sig kritiska till detta hemlighållande.
 
Här ligger vår policy fast, medborgarna ska aldrig få reda på det de borde få reda på,
särskilt inte så nära inför ett val.
 
Regeringskansliets presstalesman gick också ut i går och meddelade att detta viktiga
och ansvarsfulla hemlighållande inte innebär en ny policy. Där måste vi alla ge honom
helt rätt.
 
Den ansvarsfulla alliansregeringen döljer allt vi inte har rätt att dölja, den policyn får
aldrig bli föremål för ändring.
 
Samtidigt är det ju inte så att vi hemlighåller för mycket, tvärtom, vi hemlighåller för
litet. Här tänker jag närmast på vad den där Carl Bildt den Store håller på med på
UD, eller inte håller på med borde man kanske säga. Här borde nog det mesta hållas
hemligt.
 
Nu tycks det där Miljöpartiet dra även detta ärendet till KU, det börjar bli tröttsamt
med alla dessa KU besök, där jag ständigt tvingas att ljuga.
 
Samtidigt har jag nu så stor vana vid att ljuga i KU, att det den här gången bör gå
av bara farten.
 
Det väckte också en viss uppmärksamhet när kommunalrådet Anna Nilsson Solna
helt öppet gick ut och censurerade bort all kritik i en fråga hon inte ville lyssna till
kritik.
 
Här imponerade hon stort, hon försökte inte ens dölja det, så öppet vågar inte ens
regeringen agera, när vi mörklägger och censurerer.
 
Vi försöker i alla fall att uppge ett skäl, även om dessa ibland kan låta lite ihåliga.
Vi ser nu Anna Nilsson som en lämplig ny minister i en eventuell regeringsombild-
ning, denna förmåga måste vi ta tillvara.
 
Ett antal svältande pensionärer gnäller nu över att de får svälta. Jag blir trött bara jag
hör dem. Jag rekommenderar dem att läsa mitt fina manifest, där står det klart och
tydligt att alla med bidrag ska svälta.
 
Ulf Kristersson försöker ändå lindra denna kritik, så att vi inte skadas inför valet, ge-
nom att låtsas erkänna att vi skulle utformat pensionsbromsen annorlunda, om vi
förstått hur den skulle slå.
 
Där tycker jag Ulf Kristersson går för långt, vi genomför aldrig viktiga reformer med
att lägga ner en massa arbete på att försöka sätta oss in i hur det kan komma att
gå.
 
Titta på  friskolreformen, vårdreformen, privatisering av tåg, apotek och mycket
annat där var det ingen som brydde sig om hur det skulle komma att falla ut. Vi får
aldrig sväva på målet när det gäller dessa viktiga reformer.
 
Våra ideologiska experiment får aldrig begränsas av att våra reformer kan komma att
slå fel. Därför förtjänar Jan Björklund en eloge för sin öppenhet, när han medger att
han "inte har en aning" om vad som ska ske när han beslutat något.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0