FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de
flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvar för landet och reser omkring och lyssnar.
 
Gårdagen präglades av affären Billström och jag försökte anpassa mig så gott
det gick.
 
Först lyfte jag upp ett finger och trodde att det skulle räcka med att Billström bad
om ursäkt.
 
Sedan räckte jag upp två fingrar och då sa Stefan Löfven till mig att jag skulle visa
var jag står.
 
Då tog jag ner fingret och sa var jag stod. Jag förklarade att Tomas Billström hade
mitt förtroende och att han var tvungen att arbeta hårt för att få tillbaka det för-
troende han tappat.
 
Där är det jag står.
 
Sedan ska Tomas inte vara alltför missnöjd, han har ju getts en andra chans till en
provanställning och håller inte detta har jag ju sett till att han får en livslång arbets-
fri försörjning.
 
Mona Sahlin ger oss nu sitt stöd, och menar att det är vi svenkar som är det stora
problemet här i Sverige. Detta stärker oss i vår förvissning att vår kultur måste bort
så fort som möjligt.
 
Cypernkrisen bekräftar nu vikten av att se EU som ett stort och viktigt fredsprojekt.
Landet tycks nu vända sig till Ryssland efter det att EU försökt att få Cypern att gå om-
kull.
 
EU kommer att stärkas när vi i senare försöker sabotera även Spaniens och Frankrikes
ekonomier. Inget får hindra fredsprojektets fortsatta utveckling.
 
Min och Ilmars tvåstatslösning i Malmö tycks också bli ett allt större fredsprojekt. Freds-
ivrare i Södertälje och Botkyrka tycks vara intresserade av att ingå i denna fredslös-
ning.
 
Nu framför även Rinkeby önskemål om att få införlivas i denna fredliga samexistens i
form av en tvåstatslösning.
 
Under natten markerade man sina fredliga ambitioner genom att bygga barrikader och
bränna bilar, samtidigt som man hotade skjuta alla poliser,  kulturaktiviteter de vant
sig vid ifrån sina hemmiljöer, och som de bör ges möjlighet att utveckla när de får våra
pengar.
 
Universitetslärare ger oss nu hopp om framtiden. Från detta håll informerar man nu oss
om att studenterna saknar den intellektuella kapaciteten som erfordras för att följa enkla
instruktioner. Eleverna uppges också bli kränkta för att de får dåliga betyg när de pres-
terar dåligt, en mycket lovande utveckling, då vi arbetar för att alla ska bli kränkta av allt.
 
Vi får också uppgifter om en fortsatt god sammanhållning mellan lärare och elever, då
lärarna biträder studenterna med svårare uppgifter, som att hålla ordning på busstider
och sådant.
 
Den ansvarsfulla Alliansregeringen ser mycket positivt på denna lovande utveckling. Vi
trodde aldrig att så många nya analfabeter så snabbt skulle ge detta önskade resultat.
Vi kommer därför att i samråd med centerpartiet och Miljörpartiet säkerställa att ännu
mer analfabeter kommer hit och hämtar pengar och utvecklar vår kunskapsutveckling.
 
Samtidigt minskar denna utveckling klyftorna i samhället. Med den intellektuella kapa-
citet som beskrivs tycks studenterna snabbt närma sig den intellektuella kapacitet vi
politiker ofta har.
 
Ibland tycks utmaningarna lite väl många, ÖB tycks ha kommit tillbaks till jobbet,
men vi ska nog lyckas göra oss av med honom för gott.
 
Utan försvar ser vi ingen anledning att ha en ÖB, särskilt inte som han säger att
vi inte har ett försvar.
 
Jag tar ansvar för landet, och så lyssnar jag också.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er välkomna till
en fortsatt trevlig dag.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0