FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till det Sovande Folket
 
Er ansvarfule, karftfule och mentalt handikppade statsminister hälsar ingen
välkommen idag, däremot ska jag tala om vad som gäller.
 
Allt mer vanföreställningat sprids nu runt om i landet.
 
En sådan vanföreställning är att terroristen Taimour fått ungefär 500 000:- i
studebidrag genom att förfalska betyg och annat.
 
Detta är ju nonsens, alla måste ju förstå att detta inte skulle vara genomfört-
bart om man inte vill att det ska genomföras. Det är ju bara att lyfta på luren
och göra en enkel kontroll, så blir allt uppklarat.
 
Den ansvarsfulla Alliansregeringen vill inte att CSN och andra ska göra sådana
enkla kontroller, då det spolierar våra möjligheter att forma om vårt samhälle och
avskaffa vår barbariska kultur.
 
Vi lägger ner stora ansträngningar på att bjuda in terrorister till Sverige och ge dem
en fristad i landet. Med medborgarskapet väl i hand är det sedan tanken att de ska
kunna ägna sig åt fri rörlighet än mer och då genom att satsa på Jihad i andra länder.
 
Vårt välfärdssystem i form av försörjningssystem och etableringsstöd är ju inte tillräck-
ligt för att finansiera denna fria rörlighet utan de måste ju få tillgång till andra finansier-
ingskällor.
 
Fiktiva studier med bidrag från CSN är då en bra lösning, lika bra lösning som när man
simulerar assistansbehov och får asstistanshjälp.
 
Den ansvarsfulla Alliansregeringen vill inte ha några enkla kontroller, som kan uppdaga
vad vi håller på med.
 
Det skrivs nu mycket om Vattenfall och det mesta är vanföreställningar. Bland annat häv-
dar nu Maud Olofsson att hon förankrat köpet hus regeringen i övrigt, och jag som trodde
att hon så småningom ville bli landshövning.
 
Nu är ju Maud Olofsson en föredetting, som inget betyder, och har ersatts av Annie Lööf,
som inte heller betyder något.
 
Svenska Dagbladet sprider också vanföreställniingar om Vattenfall och hävdar att köpet
av Nuon och även andra köp av Vattenfall är en finansiell varböld. Här slår man in öppna
dörrar, finansiella varbölder i statliga ägda bolag är en naturlig följd av politiska varbölder.
 
Många vill tydligen vara med och sprida vanföreställningar om vårt ansvarstagande. Nu
påstås det att många, både inom näringsdepartement och Vattenfall, visste att köpet var
en katastrof. Även de utredningar vi beställde och tog del av visade att köpet skulle bli en
katastrof.
 
Men då vi inte beställde de utredningar vi beställde, och inte heller tog del av de utredningar
vi  tog del av men som vi beställde, men inte beställde, så kan ju inte den ansvarsfulla
Alliansregeringen ha varit medveten om att den katastrof vi var medveten om var en kata-
strof.
 
Det blir lätt lite svårbegripligt då man ska ljuga jämt, man kommer ju inte ihåg vad man sagt.
 
Nu säger man tydligen inom både Vattenfall och Näringsdepartement att alla visste att det var
en katastrof, men ingen vågade säga något. Till detta bidrog bland annat att vi uppdrog att den
ansvarsfulle VD att se till att folk höll tyst, så att ingen skulle få reda på vad vi höll på med.
 
Men även uppgifterna om detta är ju att slå in öppna dörrar.
 
Om en ansvarsfull regering, som är en katastrof, ägnar sig åt ansvarsfulla affärer, de inte borde
ägna sig, åt, då kan det inte bli något annat än en katastrof.
 
Det bör väl alla förstå, även Ni mentalt handikappade medborgare.
 
Förstå mig om jag känner mig motarbetad och ännu bittrare än vanligt, meningen är ju inte att
folk ska få reda på vad vi håller på med, de ska bara lyssna på mig när jag säger att jag tar an-
svar.
 
Jag tar ansvar för landet.
 
Idag önskar jag ingen en fortsatt trevlig dag, särskilt Maud Olofsson känner jag behöver en
riktig kalldusch, gå omkring, som en föredetting, och tala om vad som skedde, nej det går inte
för sig, inte om man ska bli landshövding.
 
Glömde jag förresten att säga att jag tar ansvar för landet. Jag tar ansvar för landet.
 
Under dagen ska jag ha ett pressmöte, jag ska innan dess försöka få ordning på mina anletsdrag,
så att det inte så tydligt syns hur bitter och tjurig jag blir, när folk går omkring och säger saker
jag inte gillar.
 
Jag tar ansvar för landet.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0