INVANDRING GER SÄMRE SKOLRESULTAT

Skolverket slår in öppna dörrar
 
Det "alla" länge förnekat, men det "alla" länge vetat är nu en offentlig hemlighet.
 
SKOLVERKET KONSTATERAR I EN RAPPORT ATT INVANDRINGEN PÅ-
VERKAR SKOLRESULTATET NEGATIVT.
 
Man kan då läsa i rapporten att behörigheten till gymnasiet minskat i en betydande
utsträckning på grund av invandringen och att resultatet enligt PISA också påverkats
negativt av invandringen, eller som Skolverket säger.
 
RESULTATEN I PISA PROVEN HAR PÅVERKATS NEGATIVT I EN INTE OBE-
TYDLIG UTSTRÄCKNING.
 
"Icke obetydlig utsträckning" på nysvenskt akademispråk kan översättas till
ren och pur svenska med:
 
DET HAR HELT ENKELT GÅTT ÅT "HELSICKE" MED SKOLRESULTATEN.
 
Detta har "alla" länge vetat, men "alla", nästan alla, länge förnekat. Den minnesgode
erinrar sig alla nyttiga "idioter" som bara för några månader med en åsnas envis-
het hävdade att skolresultaten blev bättre desto fler språk läraren mötte i klassrum-
met.
 
Det märkliga är inte sämre PISA resultat, inte heller mindre behörighet till gymnasiet.
inte ens det  "icke obetydliga sämre skolresultatet".
 
DET MÄRKLIGA ÄR ATT POLITIKER OCH MYDIGHETER SÅ LÄNGE HAFT
FRÄCKHETEN, KOMBINERAD MED OKUNSKAP OCH ENFALD, ATT SÅ LÄNGE
OCH SÅ ENVIST HÄVDAT ATT SKOLRESULTATEN PÅVERKADES POSITIVT AV
ATT ANALFABETERNA I KLASSRUMMET BLEV FLER.
 
Tyvärr påminner det lite väl mycket om den fräckhet, den okunskap och den enfald,
som visades när man länge och envist att varje invandare gav ett betydande netto-
överskott i ekonomin. Politiker från Ystad till Haparanda försökte överträffa varandra
i hur många miljarder detta gav statskassan.
 
Nu vet vi bättre och vi får till och med prata om det.
 
Skolverkets rapport gör nu också att vi vet bättre när det gäller invandringens påverkan
på skolresultatet.
 
Nu är det bara att hoppas att vi får prata om detta också.
 
När man ser hur politiker, länge och envist, klamrat sig fast vid uppfattningen att invandare
påverkat skolresultaten positivt är det lätt att tappa tilltron till systemet.
 
Undertecknad hade vid ett tillfälle, låt säga för 5 år sedan, fräckheten att lyfta detta problem
inför ett kommunalråd i Borås. Jag hävdade då att det låg i sakens natur att resultaten blev
sämre desto fler invandrare med bristfällig utveckling som fanns i klassen.
 
Jag möttes då av ett på den tiden vanligt sätt att möta så kallade rasister, som hade insikt
lite för tidigt, och blev då avfärdad av kommunalrådet med.
 
DU ÄR FELINFORMERAD.
 
Samma kommunalråd hade vid ett annat tillfälle möjlighet att avfärda en minister, som inte
heller föll honom i smaken med:
 
HON ÄR DUMMARE ÄN TÅGET,
 
Det är alltså den typen av argument vi medborgare, och ministrar, mötts med när vi visar
insikt lite för tidigt.
 
Huruvida invandringen ska ske eller inte, om den ska vara stor, liten eller lagom är en fråga
man kan och ska diskutera, man bör också tillåtas ha olika uppfattningar i frågan.
 
Men i den debatten bör sakargumenten väga tyngre än rena lögner och fantasier,
och sakargumenten är tydliga, och kan inte intellektuellt ifrågasättas.
 
INVANDRINGEN MEDFÖR INTE NETTOÖVERSKOTT TILL EKONOMIN, DEN KOSTAR,
OCH DEN KOSTAR "MULTUM".
 
LIKASÅ MEDFÖR INTE EN OMFATTANDE INVANDRING ATT SKOLRESULTETEN BLIR
BÄTTRE, DE BLIR, SOM SKOLVERKET HÄVDAR, "INTE OBETYDLIGT SÄMRE".
 
Det är först när man kan debattera invandringen utifrån dessa självklara omständigheter,
som invandringens påverkan på samhället i stort kan skönjas i en viss dager.
 
Att man sedan , beroende på andra faktorer, kan komma fram till att man ska acceptera
dessa samhällskostnader, för att tillåta en betydande invandring är en helt annan sak.
 
Men som  CH Hermansson sa, "det måste vara någon djävla ordning även i vårt par-
ti", och som Stefan Lövfen nu säger om mångt och mycket, "det måste vara en för-
bannad ordning även på detta", så bör man också säga.
 
" DET MÅSTE VARA NÅGON DJÄVLA ORDNING OCKSÅ KRING DEBATTEN OM
INVANDRING , MIGRATION OCH INTEGRATION"
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0