GD GUNNAR MALM DJÄVLAS IN I DET SISTA

Är Sverige dummare än tåget ?
 
Alliansregeringen gick som en följetong när det gällde kritik för att eftersätta
järnvägsunderhållet.
 
Tågen spårade ur på löpande band och kritiken stod som spö i backen Förut-
varande infrastrukturministern Chatarina Elmsäter Svärd fick veta att hon lev-
de.
 
Trafikverkets generaldirektör Gunnar Malm framstod som så inkompentent,
att något mer inkompentent gick inte att finna.
 
Alla var överens om att mycket berodde på att järnvägsunderhållet var
eftersatt, och nu skulle det satsas.
 
DET VAR DÅ DET, NU ÄR CHATARINA ELMSÄTER SVÄRD BORTA,
MEN GUNNAR MALM ÄR KVAR, ÄN SÅ LÄNGE, PÅ NÅDER, OCH NU
SKA INTE JÄRNVÄGSUNDERHÅLLET HÖJAS LÄNGRE.
 
NU SKA JÄRNVÄGSUNDERHÅLLET UNDER SAMARBETSREGERIN-
GEN SÄNKAS.
 
DETTA TÅL ATT UPPREPAS, JÄRNVÄGSUNDERHÅLLET SKA SÄNKAS.
 
Världens kanske mest inkompetente generaldirektör, Gunnar Malm, är på
nåder kvar några dagar.
 
Kan möjligen sänkningen av järnvägsunderhållet vara hans hämnd på
Sverige för att han inte får vara kvar ?
 
NÅGON ANNAN FÖRKLARING KAN VÄL KNAPPAST FINNAS, ELLER ?
 
Själva förklarar Trafikverket detta med att man vill att tågen ska spåra ur ännu
oftare, för det blir ju resultatet, eller som man uttrycker sig.
 
Vi lever i en hård värld och måste prioritera, och då måste tågen spåra
ur lite oftare, för det blir ju följden.
 
KAN DET MÅNNE VARA ANDERS BORGS SKENANDE KOSTNADER
SOM TVINGAR FRAM ATT JÄRNVÄGSUNDERHÅLLET MÅSTE EFTER-
SÄTTAS ÄNNU MER, ELLER ?
 
På 13 sträckor ska det inte underhållas alls, Trafikverket menar då, får man anta,
att vi på dessa sträckor ska övergå till hästskjuts.
 
Får Trafikverket råda behöver man tydligen inte åka till Saudiarabien för att fram-
över hitta "medeltida metoder".
 
Är det så här vi ska minnas järnvägen ?
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0