TRAFIKVERKET LJUGER - IGEN

Varför ljuger generaldirektör Gunnar Malm ?
 
Det är en fråga bland många man ställt sig många gånger, varför ljuger generaldi-
rektör Gunnar Malm hela tiden om tillståndet på vårt järnvägsnät..
 
En annan fråga man ställt sig många gånger är, varför får generaldirektör Gunnar Malm sitta kvar, när han hela tiden ljuger om tillståndet på vårt järnvägsnät.
 
Läckor inom Trafikverket idag ger svaret på många frågor.
 
DESSA LÄCKOR HÄVDAR NU BESTÄMT ATT VERKET SYSTEMATISKT LJU-
GER OM TILLSTÅNDET PÅ VÅRT JÄRNVÄGSNÄT, FÖR ATT DET SKA KUN-
NA FRAMGÅ BÄTTRE ÄN DET ÄR.
 
Så nu vet vi också bestämt att generaldirektör Gunnar Malm ljuger, och det ger
också svaret på den andra frågan.
 
Varför får han sitta kvar och ljuga ?
 
Vi vet att järnvägsnätet har stora brister, och stort eftersatt underhåll sedan mån-
ga år.
 
Vi vet också att den ansvarsfulla och kraftfulla Alliansregeringen med syste-
matiska lögner förskönat denna bild så mycket som möjligt så länge som möj-
ligt.
 
FÖR ATT DESSA SYSTEMATISKA LÖGNER FRÅN REGERINGEN SKA FRAM-
STÅ SOM SÅ TROVÄRDIGA SOM MÖJLIGT UNDERLÄTTAS HANTERINGEN
AV DESSA LÖGNER AV ATT TRAFIKVERKETS GENERALDIREKTÖR LJU-
GER SYSTEMATISKT SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT.
 
Där passar generaldirektör Gunnar Malm väl in, som handen i handsken kan man
säga, en bättre lögnare tycks svår att finna utanför Rosenbad.
 
Trafikverkets verksamhet och olika uttalanden tyder också på att generaldirektören
Gunnar Malm inte tycks ha någon annan kompetens än att just ljuga.
 
MEN DET GÖR INGET, DET TYCKS VARA DEN KOMPETENSEN REGERINGEN
MEST EFTERFRÅGAR NÄR DET GÄLLER TRAFIKVERKETS LEDNING.
 
Nu vet vi alltså att Gunnar Malm ljuger.
 
Vi vet också varför han ljuger om tillståndet på vårt järnvägsnät.
 
Regeringen tycks anse att det är bekvämt att ha en generaldirektör, som ljuger
om tillståndet på vårt järnvägsnät, det blir då lättare för regeringen att föra dessa
lögner själv, man behöver inte anstränga sig, det är bara att föra lögnen vidare.
 
Vi vet nu också varför Gunnar Malm får sitta kvar, trots alla tågurspråningar. trots alla
felräkningar och trots alla lögner om tillståndet på vårt järnvägsnät.
 
Det tycks vara belöningen för att han gör det lättare för regeringen att systematiskt
ljuga om tillståndet på vårt järnvägsnät.
 
Korruption skulle man nog kalla det i andra länder, men nu är ju Sverige inget annat land.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0