STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Det gångna dygnet har varit förrädiskt lugnt, kanske lugnet före stormen, bara tre taxibilar
uppbrända i Gottsunda och bara en man, jag säger det återigen, bara en man ihjälskjuten i
Göteborg.
 
Mycket spännande händer annars under dagen och de närmaste dagarna.
 
Vissa ser med spänning på Försvarsberedningens rapport, och många räknar med en bred
uppgörelse i försvarsfrågan, men så lätt ska vi inte göra det för väljarna.
 
Så här inför valet är det viktigare för alliansen att splittra oppositionen än att skapa förutsätt-
ningar för fred och stabilitet i vårt närområde.
 
Så någon flexibilitet, användbarhet och tillgänglighet tänker vi inte ställa upp med, inte den här
gången heller, det kommer dock inte att hindra att vi kommer att låta som papegojor, den här
gången också.
 
EU fördömer nu starkt omröstningen i östra Ukraina och vidtar ytterligare sanktioner.
 
För att sätta kraft bakom orden kommer nu den ansvarsfulla alliansregeringen att tillstyrka
att Världsbanken ger Ryssland lån, så att de får möjligheter att finansiera sin annektering av
Krim.
 
Vi kommer också att utveckla fredsprojektet EU, så att vi stöttar Frankrikes export av två
Mistral-krigsfartyg, så att hotet från Ryssland mot EU inte minskar.
 
NUON affären får också sin upplösning i dag, och vi kan räkna med att Maud Olofsson blir
prickad.
 
Prickningen för att skydda mig och mina lögner, genom att inte infinna sig till KU, har hon ju
redan erhållit belöning för.
 
Styrelseposten i LKAB hade hon ju aldrig fått, om hon sagt att jag ljuger, däremot var inte
denna belöning tänkt att kompensera för prickningen att hon inte infann sig till KU.
 
Vi får nu leta reda på en annan styrelsepost vi kan ge henne som plåster på såret för denna
ytterligare prickning, annars är ju risken stor att hon ändå ger spridning åt vad som hänt.
 
Mina egna lögner tycks nu lyckligtsvis inte bli föremål för prickning, däremot vill tydligen vis-
sa ge mig en prickning för att jag skulle ha någon form av ansvar, vad nu ansvar är för något.
 
Samtidigt hamnar jag i en knepig sits, här har jag under 7 år inte gjort annat än att dagligen
hävda att jag tar ansvar för allt och alla, mer ansvar än någon annan i hela världen.
 
Och nu hävdar man i KU att jag skulle ha någon form av ansvar, fattar man inte att allt jag
säger bara är retorik och mantra.
 
Jag får hoppas att väljarna är just så mentalt handikappade, som jag skrev om i mitt fina
manifest, i så fall är chansen stor att de inte ser detta motsägelsefulla.
 
Vi får nu kritik från Finanspolitiska Rådet, att vi inte kommer att kunna hålla oss till överskotts-
målet.
 
Kritiken riktar också in sig på att vi försöker föra väljarna bakom ljuset genom att ljuga även
här, genom att säga att överskottsmålet kommer att nås någon gång i framtiden.
 
Finanspolitiska rådet måste väl ändå förstå att vi inte kan kosta på oss att säga en massa
sanningar så här nära inför valet.
 
Miljöpartiet går nu till vals på en egen linje och menar att de vill utgöra det tredje blocket.
 
Vi som har förhandlat med partiet tror  oss förstå att de med detta menar att de ska fortsät-
ta att utgöra det enda locket.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
          
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0