STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Våra framgångar i EU valet och SCB senaste väljarundersökning fortsätter att debatte-
ras livligt, alla är rörande överens om att fler väljare skulle röstat på oss bara man slup-
pit oss i regeringen.
 
Många bedömare menar nu att det fordras ett mirakel för att vi ska kunna vinna valet i
höst.
 
Ett mirakel inträffade faktiskt i morse, då det blev totalt stopp i tågtrafiken mellan Stock-
holm och Upsala på grund av signal- och växelfel.
 
Själv trodde jag att det inte längre fanns några växlar som kunde gå sönder, men att än-
då detta mirakel inträffade i morse beror på att trafikverket inte kände till att det fanns
signalsystem och växlar mellan Stockholm och Upsala.
 
Självklart har vi fortsatt förtroende för generaldirektören Gunnar Malm, mest känd som Europas byfåne, vi har alltid förtroende för våra generaldirektörer, så länge vi har förtro-'
ende för dem, konstigt vore väl annars, och vi kan ju inte tappa förtroendet bara för att
tågen inte går.
 
Många menar nu att jag och andra på ledande poster får skylla oss själva, vi framställs
som både visionslösa och fantasilösa.
 
Ingen av oss på ledande poster vill kännas vid den kritiken, vi skyller aldrig på oss själva,
vi skyller bara på andra.
 
När det gäller visionslösheten känner jag mig själv nästan kränkt över kritiken, jag tror inte
att det finns en enda åsikt jag inte haft under de senaste åren.
 
Och att jag skulle vara fantasilös är ju också djupt orättvist, jag tror inte det gått en dag
utan att jag fantiserat om att tågen går och att vi har ett försvar.
 
I går fantiserade jag förresten om att vi också har äldreboende kvar, men den mardröm-
men lyckades jag få stopp på.
 
Som om all denna kritik inte skulle räcka hävdar nu den där KG Bergström att vi läcker
väljare åt alla håll.
 
Vi läcker inte alls väljare åt alla håll, vi läcker bara väljare åt ett håll, utåt.
 
Vår flyktingpolitik får sig nu en riktig törn när nu ett antal ledande moderata kommunpoli-
tiker går ut och vädjar att Migrationsverket inte ska placera fler nyanlända i deras kommu-
ner med motiveringar att detta försvårat deras samhällsuppdrag och att man inte har plats
för fler.
 
Vi vill tona ner detta, då vi förstått att dessa politiker intagit fel plats på åsikskarusellen.
Vi kommer att ge dem nya platser på karusellen med helt andra åsikter, så att de inser
att det finns plats för fler nyanlända i deras kommuner.
 
Eric Ullenfån kommer också att göra ett tillägg på sin mytlista, så att alla inser att det är
en myt att vissa moderata politiker hamnat på fel plats i åsiktskarusellen.
 
Vi får också kritik för att vi kritiserar midjemåtten på ledande miljöpartister. Vi lämnar nu
den åsikten också, så att det inte ska läcka ännu fler väljare.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
         
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0