STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
SKOP senaste väljarundersökning bekräftar att vårt regeringsalternativ fortfarande är
det enda trovärdiga, oppositionen får enligt den och tidigare undersökningar bara egen
majoritet.
 
Kammen tycks ha växt på Gustav Fridolin genom dessa undersökningar, han uppger sig
nu förbereda sig inför rollen som skolminister.
 
Jag förbereder mig också för min nya roll, då jag nyligen köpte en bostad i Täby, med för-
hoppningen att det ska finnas några skolor kvar jag kan slumpa bort till mina vänner och
bekanta.
 
Annars kretsar fortfarande det mesta kring Ryssland och Putin. SvD ställer i dag frågan
hur många Ukraina det ska behövas för att jag ska begripa något.
 
Den frågan är lätt att besvara, nog har jag visat att hur många Ukraina som helst ska inte
kunna få mig att begripa något.
 
Däremot tycks den där Jan Björklund tro att han begriper någon efter Putins aggression
mot Ukraina, han återkommer nu till sitt tjat om en militär närvaro på Gotland.
 
Som om vi inte hade tillräcklig militär närvaro på Gotland, vi har ju satt in dussinet gamla
stridsvagnar i ett förråd på ön, vad mer kan Jan begära.
 
Visserligen finns det vare sig skyttar eller förare till dessa gamla stridsvagnar, men det
underlättar ju min doktrin, att vi inte ska möta våld med våld, om Ryssland skulle komma
på iden att ockupera Gotland, vi ska då bara lugna ner situationen, och det sker ju lättare
om vi inte kan använda stridsvagnarna.
 
Det är sådant jag begriper mig på, för att ge SvD ett ännu tydligare svar.
 
Dessutom har vi ju skickat två obeväpnade JAS Gripen till Gotland, någon Jan inte heller
tycks ha insett.
 
Att Carl Bildt den Store i dag reser till Ukraina räknar vi med kommer att medföra att Putin
slår till reträtt över hela linjen.
 
Rolf Ekéus anklagar visserligen Carl för att ha spelat ut sin roll, men mer fel kan man nog
inte ha.
'
Carl Bildt har absolut inte spelat ut sin roll, genom att intervenera i Schweiz demokratiska
processer tyder allt på att han saboterat Gripen affären med Schweiz.
 
Med hänsyn till Carls egenskaper finns det ingen anledning att tro att han inte ska sabo-
tera utvecklingen i Ukraina också, så inte har han spelat ut sin roll.
 
Magnus Birro skriver i Expressen idag att girigheten inte har någon partifärg, men här är
han ute på hal is.
 
Jag vill nog bestämt påstå att det inte finns något parti, inom vilket man avslöjat så många
ledande politiker med att ha tagit emot mutor som moderaterna, så visst har girigheten en
partifärg.
 
Birro visar sig också ha mycket gemensamt med Göran Hägglund och beskriver Görans
verklighetens folk på samma sätt som Göran, men med en annan benämning.
 
Han kallar då verklighetens folk för vanligt folk och beskriver dessa med att prata för högt,
supa sig fulla och se på fel TV program.
 
Vare sig Göran eller jag kunde ha uttryckt oss bättre, det är så vi ser ner på både vanligt
folk och verklighetens folk.
 
Vi får allt fler bekräftelser på att den fria rörligheten ger oss nya positiva impulser. Många
kopplar den fria rörligheten till tiggare och annat, men den fria rörligheten innehåller my-
ket mer.
 
Vi får exempelvis färska uppgifter om att 10 åriga pojkar i Norrköping drar omkring på ga-
torna och säljer sex till äldre damer, något vi kan koppla till den fria rörligheten, då de har
svårt att göra sig förstådda.
 
Ett annat riktigt rörande exempel på de positiva effekter den fria rörligheten för med sig får
vi nu från ett äldreboende, där en 94 dam just avlidit.
 
Frånsett det positiva att vi blivit av med ytterligare en äldre, som inte tillför arbetslinjen
något, så visar utfärdandet av dödsattesten att vi kommit långt i vår utveckling av den
fria rörligheten.
 
Tillkallad läkare beskriv i dödsattesten den 94 åriga damen som en nyss avliden "bebis",
och större bekräftelse på den fria rörlighetens stora förtjänster kan jag inte föreställa mig.
 
Också sådant vill jag påstå att jag begriper mig på, för att återknyta till SvD fråga, vad
jag begriper.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
         
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0