STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag,
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Vi kan nu konstatera att vår tvåstatslösning i Malmö går från klarhet till klarhet, för att effek-
tivesera verksamheten väljer man nu att spränga bilarna i stället för att elda upp dem, något
som visat sig ta för lång tid,
 
Vårt förslag om att införa betyg redan efter 4 fjärde klass tycks ha fallit i mycket god gjord, och
vi får nu svallande beröm från alla håll.
 
Gustav Fridolin ger oss beröm, och framför att han också inser att fler mätningar inte ger ö-
kad kunskap, men att man måste ha respekt för ambitionen att vilja erövra nya väljare.
 
Forskare från olika håll i världen faller in i berömmet och säger att vi är ute och cyklar,och
vi ser detta som ett beröm för att mijlöarbetet fått ett allt större inslag i skolan.
 
Samtidigt med vårt ansvarsfulla förslag om tidiga betyg lägger nu PISA en ny rapport. Den som
inte läst hela rapporten hakar tyvärr snabbt på den delen av rapporten, som visar att skolan blir
snabbt sämre på alla områden, och att det då gäller både svaga och högpresterande elever.
 
Läser man hela rapporten ser man snabbt att denna kritik är överdriven, Det är inte alls så att
resultaten dalat mest i Sverige i hela världen.
 
I Malaysia har resultaten dalat ännu mer.
 
Amerikanska elever vid Mälardalens högskola bekräftar nu att resultaten vid våra högre skolor
ligger långt framme jämfört med andra länder.
 
Man begär nu betalda skolpremier åter, då man anser att utbildningen  legat på en så hög
nivå, att den inte är anpassad för amerikanska elever.
 
Även rapportein "Nutid och Framtid" bekräftar bilden av en skola, som präglas av hög likvär-
dighet på olika skolor.
 
På skolor med högutbildade föräldrar är alla elever bra, och på de skolor där eleverna har
mindre högutbildade föräldrar så är också alla elever på samma nivå.
 
Valfriheten anses i rapporten som den främsta orsaken till att vi nått denna höga likvärdighet.
 
I Agenda igår gjorde försvarsberedningens ordförande, Cecilia Widegren, ett bejublat fram-
trädande.
  När hon för 20 gången fick in orden "Ansvarsfull finansiering"  av försvaret var jag tvungen att
resa mig upp ur soffan och applådera spontant.
 
Som kronan på verket lyckades hon också mot slutet få in "krona på krona" vad gäller försva-
rets långsiktiga planering.
 
Då blev jag så upphetsad av glädje och stolthet att jag var tvungen att gå ut på balkongen och
kyla av mig.
 
Vi ser oss nu kunna skymta en större samlingsregering efter valet. Jan Björklund har ju redan
tidigare inlett förhandlingar med den där Stefan Löfven och hoppas på att få sitta kvar som ut-
bildningsminister.
 
Även Göran Hägglund visar nu att han vill sitta kvar i båten och försöker muta oppositionen
med att gå med på höjd arbetslöshetsersättning, bara han få gå in som justitieminister.
 
Fortsätter den här utvecklingen får jag väl höra med Stefan Löfven om han inte behöver en
moderat som biträdande statsminister, han kanske behöver någon som kan bedriva en po-
litik krona för krona.
 
Apoteken i Rinkeby säger sig nu vara tvungna att stänga, då de blir utsatta för rån hela tiden.
 
Vi har tillförlitliga uppgiftet, som tyder på att de skyldiga är sverigedemokrater, vilka skulle det
annars kunna vara.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
Själv kommer jag under dagen att öva mig på att säga "krona för krona" inför nästa debatt.
 
             
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0