STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgontal till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Det vackra vårvädret har försvunnit lika snabbt som våra skattesänkningar och sänkningen
av studiebidraget, omslaget i vädret är tydligt.
 
SMHI gick i går till och med ut och varnade för storm, med det tillägget att man bara var dum,
om man gick ut.
 
Själv tog jag mig en lång promenad för att lägga upp den politiska valplattformen, det finns
fortfarande många omslag vi kan göra.
 
Närmast till hands är att ta över Miljöpartiets motstånd mot kärnkraften, det skulle kunna ge
oss många röster.
 
Media har uppmärksammat att jag sätter mina ministrar på plats genom att göra omslag i
politiken, utan att hålla dem informerade.
 
Senast satte jag Anders på plats genom att inte informera honom om att jag skulle ändra på
beslutet att sänka studiebidraget. Kort dessförinnan satte jag Karin på plats genom att göra
omslag i försvarsfrågan, nu vill jag låtsas att vi ska satsa på Försvaret.
 
Mina ministrar ska veta sina platser, har jag utsett marionetter till olika poster, så ska de min-
sann också veta att uppträda som marionetter.
 
Aftonbladet tolkar detta som att jag kan uppfattas som otrevlig och osympatisk, nästan lika
'osympatisk som Göran Persson.
 
Ska man kunna väcka förtroende inför väljarna måste man visa sina rätta sidor.
 
Folkpartisten Johan Pehrsson tycks inte förstå sitt eget bästa, nu går han ut och hävdar att
Alliansregeringen totalt misslyckats inom kriminalvården.
 
Här har vi uppdragit åt BRÅ att ta fram siffror som visar att vi lyckats inom kriminalvården,
och så kommer Johan med detta utspel, strax innan valet dessutom.
 
Miljöpartiet tycks nu ha ändrat uppfattning när det gäller friskolor, och vill tydligen förbjuda
alla aktörer med uttalat vinstsyfte.
 
Låter som en intressant ide, faller den väl ut hos väljarna får vi nog inrikta oss på att ta ö-
ver den uppfattningen, också.
 
Hotet från Ryssland tycks nu vara mera konkret, och många bedömare menar att man inte
vet vad Ryssland kan ta sig till härnäst.
 
Samtidigt får vi uppgifter, som visar att de globala militära kostnaderna nu ökar dramatiskt.
Det känns då tryggt att vi lagt ner det nationella försvaret och lugnt kan luta oss mot vår en-
sidiga solidaritetsförklaring.
 
Sverigedemokraterna anklagar oss för att lägga stora kostnader på invandringen, inget kan
vara mer fel.
 
Vi tar ansvar krona för krona, och inga onödiga kostnader får passera.
 
När vi exempelvis avvisar asylsökande till Kabul använder vi oss av samtransport för att
hålla nere kostnaderna.
 
Sist skulle vi avvisa 5 asylanter och valde då samtransport genom att charta en boeing
737-800.
 
På det sättet lyckades vi hålla nere kostnaden för avvisningen till nästan 300 000:- per
asylant.
 
Med vår krona på krona politik medförde detta bara en mindre minskning av antalet sjuk-
vårdsplatser.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
Glöm inte heller krona för krona, under ansvarstagande.
 
          
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0