STATSMINSTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Harpsundsmötet gav mig den solglans jag så väl behövde, har vi nu tur kommer moderater-
na i nästa väljarundersökning över 20 %.
 
Angela Merkel gav mig ett välmenat råd, hur jag ska vinna valet, och föreslog:
 
Var Dig själv.
 
Hon skulle bara veta, sist jag var mig själv var när jag skrev mitt fina manifest det Sovande
Folket och där avslöjade att huvuddelen av de svenska medborgarna var mentalt handikap-
kappade.
 
Sedan dessa har jag varit tvungen att ägna all kraft för att inte visa vem jag är.
 
Nu fattas väl bara att Angela Merkel föreslår att Anna Batra ska vara sig själv.
 
Efter all solglans på Harpsund frestas man ju att känna sig som folk, men det har ju Bent
Westerberg sagt att man inte får känna, känna sig som folk. Enligt Bengt finns det ju inget
folk, bara afrikaner, så jag får väl känna mig som en afrikan då.
 
KU kommer i dag att fatta beslut om sin NUON rapport, och starka krafter inom utskottet
hävdar att någon, Maud eller jag, måste ljuga.
 
Hoppas att de i sista stund inte upptäcker att det är jag som ljuger.
 
United Minds väljarundersökning ses av många som en "käftsmäll"  för moderaterna och
den visar nu också att en majoritet av väljarna tycker att Sverige är på väg åt fel håll.
 
Det gäller i vart fall inte mig, jag har varit på väg åt rätt håll under lång tid, Täby.
 
Folk, förlåt afrikaner menar jag, saknar i alla fall inte humor. Nu skriver media att en man
blivit påkörd av ett tåg. Hur i himmelsens namn skulle det ha gått till, sprang han själv
på tåget.
 
Man raljerar nu över oss moderater och kallar oss mobberater, det tycker jag är orättvist.
Själv har jag inte mobbat andra än sverigedemokrater, och det räknas ju inte, och inte kan
folk, förlåt afrikaner, känna sig mpbbade bara för att jag hävdar att de är mentalt handikap-
pade.
 
Idag bjuder Eric Ullenfån in till rundabordssamtal om islamofobi, inbjudna är forskare och
andra som tycker som Eric Ullenfån och avsikten är att få så många andra som möjligt att
också tycka rätt.
 
Man kommer särskilt att trycka på vikten av ökad tolerans, och kommer då att ta som gott
exempel lyfta fram den tolerans muslimska grupper visar judar i Malmö.
 
Apropå den höga toleransen mot judar o Malmö har man också en jämställdsträff i staden,
där Feministiskt Initiativ kommer att lyfta fram sina viktigaste frågor.
 
Man kommer där att redovisa olika humana sätt att ta död på alla män, och kommer också
att presentera olika förslag på lösningar hur man lever utan pengar, när man brännt upp
alla sedlar.
 
SvD skriver idag om Finlands President, känd för sin kärvt realistiska världssyn, och som
utifrån denna syn förordar medlemskap i NATO, särskilt utifrån vad som hänt och händer
i Ukraina.
 
Själv delar jag inte denna kärvt realistiska världssyn, utan håller mig hellre till en orealist-'
isk världssyn, och ställer mig negativ till medlemskap i NATO, särskilt efter vad som hänt
och händer i Ukraina.
 
Att rådgivare till Putin nu hotar med ett tredje världskrig underlättar för mig att ha denna
orealistiska världssyn.
 
Mycket pekar idag på att Ryssland stänger av gasleveranserna till Ukraina, vilket kan
medföra konsekvenser för övriga Europa. Skulle så ske ser jag det som att min orealist-
iska världssyn är att föredra framför en realistisk världssyn.
 
Skulle det uppstå energibrist i Europa bör det ända inte medföra större problem.
 
Gerhard Schröder kan säkert få Ryssland att bygga ännu en gasledning till Europa vid
sidan av North Stream och South Stream.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
          
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0