STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona   
 
Den interna moderata kritiken efter EU valet och Demoskops väljarundersökning tycks bli
bara större och större.
 
Nu kräver till och med många att jag ska sparka till och med Kent Persson, före valet. Tur
att dessa kritiker glömt att det var jag som fick honom insparkad.
 
Kom de ihåg detta kunde de ju komma på den befängda iden, att jag också skulle ha någon
form av ansvar.
 
Fast en del tycks redan vara inne på den tanken, och menar att moderaterna nog skulle må
bra av ett ledarbyte.
 
Fast jag tänker klamra mig fast, så länge jag säger att man har förtroende för mig, men om
ryktena är sanna, att jag ses som kandidat till posten som EU kommissionens ordförande, då
kommer ju allt i ny dager.
 
Får jag den posten tänker jag inte klamra mig fast, då kommer jag i stället att hävda att jag
tar mitt ansvar för partiets nergång bland väljarna, och lämnar över partiledarposten till nå-
gon annan.
 
Själv ser jag mig som skräddarsydd för posten i EU yttersta ledning, vill man ha en kompro-
misskandidat, som egentligen ingen vill ha, är jag som klippt och skuren.
 
Men den interna kritiken berör mig ändå illa, jag uppmanas bland annat att ta krafttag i skol-
frågan.
 
Skulle jag inte ha tagit krafttag i skolfrågan, fråga bara mitt moderata kompisgäng i friskole-
koncernerna, de kan intyga att jag tagit krafttag, för att de ska få vad de önskar sig.
 
Lika befängt är kravet att jag ska ta krafttag mot den bristande integrationen, här har jag
ju tillsammans med Miljöpartiet tagit sådan krafttag, att hela integrationsprocessen kan
brista.
 
Man kräver också att jag ska kräva besked av den där Stefan Löfven rörande hans samar-
bete med Miljöpartiet, och lyfta fram att MP lever i en drömvärld.
 
Här får vi gå försiktigt fram, risken är ju annars att man också upptäcker den drömvärld alli-
ansen lever i, bland annat får försvaret inte framstå som en drömvärld, i vart fall inte för va-
let.
 
Sedan kräver kritikerna att jag ska se gladare ut , och vara mer positiv, här kan man tala
om att leva i en drömvärld.
 
Vem har sett en ledsen hund se glad ut, och jag tänker inte vifta på svansen för att göra
någon nöjd.
 
Jag får också rådet att inte se ut just som en ledsen hund, och det har jag försökt att göra
något åt, men tyvärr gick det inte så bra, en ledsen stridshingst tycktes inte heller falla
väljarna i smaken.
 
Jag får också höra att jag borde göra mig mer synlig och inte se så trött ur, men det ser
jag inte heller som en lösning.
 
Titta bara på Kent Persson, han gör sig synlig hela tiden och trött verkar han aldrig, men
se ändå hur det tycks gå för honom.
 
Så inte är det konstigt att jag ser ut som en ledsen hund.
 
Ännu ledsnare blir jag när jag läser Expressen och Anna Dahlberg skriver att man ska skil-
ja på migrationsfrågor och rasismfrågor.
 
Hur skulle jag kunna skilja på detta, då skulle jag ju inte kunna demonisera alla som vill
se en mer ansvarsfull migrationspolitik som rasister.
 
Och ännu ledsnare blir jag när jag läser att folkpartisten Staffan Werne vill ha en mer öp-
pen demokrati och föreslår en ny demokratiutredning.
 
Vem tror han att han är egentligen, sitter han i transportkompaniet så ska han transpor-
tera det jag beställer, inget annat.
 
Vill han ha demokrati får han gå över till oppositionen, hos mig har han inget att hämta.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
pingsthelg.
 
           
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0