STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, ett tag till     
 
Särskilt ansvar tar jag för att det femte jobbskatteavdraget nu ska urholka statens
finanser ännu mer.
 
Jag hoppas att de flesta av Er haft ett trevligt nyårsfirande och allt tyder på att ny-
årsfirandet passerat någorlunda lugnt, trots att vädret innebar en stor risk för mån-
ga våldsbrott utomhus.
 
De mest uppmärksammade brotten tycks ha varit två mordförsök, ett på en 12 årig
pojke i Borås och ett på en man i Jönköping. När det gäller det senare tycks polisen
ha ett sådant signalement på gärningsmannen, att det finns gott hopp att få fast ho-
nom.
 
Polisen väljer dock att inte gå ut med komplett signalement, så vi kan därför tryggt ut-
gå ifrån att vi har att göra med en gärningsman med svensk etnisk bakgrund.
 
Inte ens en dag som denna kan Aftonbladet avhålla sig ifrån att vara sarkastisk. Man
försöker nu vara lustig genom att  hävda att vi lämnar en springnota efter oss, uppgå-
ende till 87 000 000 000, som måste betalas av någon annan.
 
Vad Aftonbladet glömmer att berätta är vad man fått för denna springnota, vi har fått
mindre antal vårdplatser, färre äldreboenden, lägre arbetslöshetsersättningar, lägre
sjukpenning och besparingar på många andra områden. Det borde Aftonbladet tryc-
ka på i stället för att försöka göra sig lustig.'
 
Jag tror inte heller att ens Aftonbladet skulle kunna åstadkomma ett sådant rekordar-
tat underskott i finanserna samtidigt som man gör stora nedskärningar i driften, den
bedriften borde Aftonbladet uppmärksammat mer.
 
Ser man till den kombinationen har vi varit mer kostnadseffektiva än alla andra EU
länder.
 
Även Svenska Dagbladet försöker göra sig lustig på vår bekostnad, men där blir det
inte lustigt, bara osmakligt.
 
Tidningen jämför nu vården av människor och djur , och menar nu att dessa får unge-
fär samma vård.
 
Visserligen lämnar vi nu också ofta äldre att dö ensamma i avskildhet, precis som
djuren ofta väljer att dö, men att framställa detta så öppet blir bara osmakligt.
 
Inför ett nytt år kräver ju traditionen att man både ska avge löften inför det nya året, och
att man ska önska sig något under året.
 
När det gäller mina önskningar är det främst tre önskningar jag tänker på.
 
Den första är att jag hoppas att Muteholm ska fortsätta att växa i den snabba takt Mute-
holm nu växer. Fortsätter denna tillväxt kan vi redan under året räkna med minst 100
kåkstäder i våra ytterområden.
 
Den andra önskningen jag har är att man ska sluta jämföra Sverige med våra grannländer
främst då Finland. Vi fick nyligen höra att Sverige har sämst kunskapsutveckling i OECD,
medan Finland toppar. Sådant vill vi inte höra.
 
Vi får också höra att Finland har ett försvar som är mer kostnadseffektivt än vårt försvar.
Finlands numerär uppgår till ungefär 230 000 och kostar under 3 miljarder euro, medan
vår numerär uppgår till ungefär 40 000 och kostar över 5 miljarder euro. Sådant vill vi in-
te heller höra,
 
Min tredje önskan är att oppositionen vinner valet, så att vi slipper att genomföra de ned-
skärningar och skattehöjningar, som kommer att erfordras för att komma till rätta med un-
skottet på 87 miljarder.
 
Även mina löften inför det nya året är tre.
 
Det första löftet är att vi ska träffa fler överenskommelser med Miljöpartiet, så att mot-
sättningarna mellan olika grupper ökar ännu mer.
 
Det andra löftet är att jag vid nästa EU möte kommer att meddela alla andra EU länder
att jag inte kommer att ta i dem med tång. Det har nu visat sig att vi står ganska isole-
rade i vår uppfattning om hur öppna gränserna ska vara, och de övriga länderna visar
sig nu ha en politik, som ligger i nivå med eller är ändå värre än sverigedemokraternas.
 
Det tredje löftet är att jag lovar att fortsätta arbete för mindre trygghet i landet och på vå-
ra gator. Att antalet grova våldsbrott sedan 2007 ökat med 39 % och att antalet våldtäk-
ter escalerar, främst gruppvåldtäkter, ska vi därför se som  delmål.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag samt ett Gott Nytt År.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0