STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Särskilt ansvar tar jag för att gynna min egen son Gustav.
 
Så fick man då vakna upp till ytterligare en väljarundersökning, när Novus i morse
gladde oss med att vårt regeringsalternativ nu är mer trovärdigt än man någonsin
vågat hoppas.
 
Nu skiljer det bara 15,5 % mellan blocken, och då räknar vi med CP och KD, som
är borta ur bilden, bägge under 4 %.
'
Bättre än så här kan det inte bli, och jag säger återigen, vi kan nu luta oss bekvämt
bakåt i förvissningen om att det blir som år 2010.
 
Samtidigt visar SIPO att vi ni inte längre leder i vår paradgren, den svenska ekono-
min, trots att vi växlar mellan att höja och sänka skatterna för att se vad som ger
mest röster.
 
Men jag säger återigen, samtidigt som jag tar ansvar, frågorna SIFO ställt är fel for-
mulerade, hade vi fått formulera frågorna, hade vi fortfarande haft störst förtroende.
 
Trots att utvecklingen 2010 leder till att vi vinner valet i år, får vi inte ta några risker.
Jag har därför placerat min son Gustav på en ledande post i Solna och han kommer
där att leda oss till seger under namnet fölungen.
 
En del kallar detta svågerpolitik, men Gustav är inte min svåger, han är min son.
 
Och varför skulle jag inte kunna bedriva en svågerpolitik, förlåt sonpolitik. Kan Carl
Bildt den Store placera sin fru som EU parlamentariker kan väl jag placera min son
var jag vill.
 
Förresten driver inte heller Carl någon svågerpolitik, Corazza är inte alls hans svåger,
hon är hans fru.
 
Vår kommunikationschef Per Nilsson visar sig nu vara en riktig rackare till moderat.
Nu har han lyckats gå bakom både sin bostadsrättsförening och Skatteverket utan
att kommunicera med någon av dem.
 
Den typen av kommunikations tyder på att vi valt rätt strateg.
 
Detta är inget vi moderater i Alliansregeringen ser så allvarligt på, jag känner ingen
som inte går bakom ryggen på Skatteverket. Genom Per Nillsons likaledes ansvars-
fulla kommunikation räknar vi med att hans entreprenörskap ska lyfta oss inför valet.
 
 Men Per Nilsson är inte den ende kommunikationsstrateg med säregna förmågor vi
har inom Alliansen. Eric Ullenfån visade sig igår inneha kvalifikationer inte många
väntat sig.
 
När han jämförde smärtan och riskerna förenade med religiös manlig omskärelse
med smärtorna och riskerna med ett kristet barndop, då såg vi genast att en valse-
ger låg inom räckhåll.
 
Lyfter inte detta begåvade uttalande Alliansen i opinionen vet jag inte vad vi ska ta
till oss.
 
I går fick vi veta att socialdemokraterna i lönndom skrivet ett avtal med Svenska Mus-
limska Rådet om att i lönndom trixa in så många muslimer som möjligt på alla vallis-
tor.
 
Man kan ju bli förbannad för mindre. Här har vi gett Waberi en plattform i riksdagen för
att han ska kunna införa sharia och den vägen ge oss islamisternas röster.
 
Och så går socialdemokraterna bakom ryggen på oss för att ta ifrån oss alla islamis-
ters röster.
 
Det är minsann inte så  lätt att arbeta för demokratin alla gånger.
 
Igår erfor vi att vår lilla dagisfröken Annie Lööf uppmuntrar korruption inom partiet
genom att kalla den för ideell verksamhet.
 
Vanföreställningar hos en del ansvarslösa har lett till att kritik riktats mot att hon be-
skriver denna korruption som ideell verksamhet.
 
Vi har därför bett Maud att rycka in till försvar för att rädda Annie Lööf. Vi räknar med
att Mauds stora erfarenhet av att ljuga väljarna rakt upp i ansiktet även denna gång
ska rädda Alliansen.
 
När vi väl rett ut detta ska vi låsa in Annie Lööf inför valet, så att vi får tyst på henne,
en gång för alla.
 
Kritiken mot den illegala utländska lastbilstrafiken har nu blivit så stor, att vi tvingats
till kraftfulla åtgärder.
 
Vi kommer därför att överväga om vi ska överväga att tillsätta en utredning, själfallet
först efter valet, då vi inte vill framstå som främlingsfientliga.
 
Ulf Kristersson har nu också insett att vi närmar oss ett valloch lovar nu att det orange
kuvertet ska utformas så att pensionssparare begriper vad som står i kuvertet.
 
Jag säger återigen, för att det inte ska uppstå missförstånd, detta är det enda undan-
tag vi gör inför valet, i övrigt kommer vi att förvissa oss om att väljarna begriper så li-
te som möjligt av vad vi håller på med.
 
Vi vill ju inte kasta in handsken i förtid.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, är det förresten någon som hört mig
säga ansvar förut  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
            
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0