STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsa de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Särskilt ansvar tar jag för att skolelever inte ska våga äta fläskkött.
 
Dödsskjutningen i Ulvsunda visar att vi är på rätt väg, den innehåller att de kompo-
nener, som visat att vi avlägsnar oss från den barbariska ursvenska kulturen.
 
Skatterna kommer att spela en stor roll inför valet, Anders Borgs utspel medför
nu att positionerna blir helt annorlunda. Valet kommer nu inte att stå mellan läg-
re och högre skatter, utan mellan högre skatter eller mycket högre skatter.
 
Det är så vi utvecklar den moderata skattepolitiken.
 
Dagens Industri skriver idag om att vi inför valet gör reträtt på viktiga områden för
att värva röster, och pekar på valfriheten och skattepolitiken.
 
Vi är beredda till alla reträtter, som kan medföra att vi värvar röster, titta på  hur
Folkpartiet övergav kravet på avskaffande av värnskatten, för att vi inte ska förlo-
ra valet.
 
Det är så vi bedriver långsiktig och ansvarsfull politik.
 
När det just gäller värnskatten förstår jag Carl B Hamilton, att lägga den på is till
efter valet kan vara ett bra sätt att lura väljarna.
 
Näringstoppar framför idag stark kritik mot vår skattepolitik, och tycker att vi gått
för långt när vi genomför det femte jobbskatteavdraget. Man menar att detta kan
äventyra kunskapsutvecklingen och andra viktiga välfärdsreformer.
 
Vad näringslivets toppar inte tycks ha förstått är att vi är beredda att gå hur långt
som helst för att värva röster inför valet.
 
Viktiga samhällsintressen får inte stå i vägen för denna ansvarsfulla politik.
 
I Davos har jag med framgång övertalat, jag menar övertygat, alla hur överlägsen
den svenska modellen är. Alla har visat sig mycket tacksamma för att bli upplysta
hur underlägsna deras modeller är.
 
Utvecklingen går snabbt, det var inte länge sedan jag skrev i mitt fina Manifest, att
alla som trodde på den svenska modellen var mentalt handikappade, nu är jag ock-
så mentalt handikappad.
 
I Davos pekade vi bland annat på att utrikesfödda står för den största delen av sys-
selsättningsökningen, och menade då att alla andra skulle ta efter vår arbetskrafts-
invandring, den enda ansvarsfulla i hela EU.
 
Särskilt uppmärksammade vi då alla på att detta berodde på att vi utestängde sven-
skar från arbetsmarknaden, bland annat genom instegsjobb och andra åtgärder, som
inte kommer andra än utrikesfödda till del.
 
Genom detta satte jag Cameron på plats också, tidigare har jag ju satt Norge och
Finland på plats.
 
SVT satsning inför valet "Din Röst" vill ju fånga upp väljarnas viktiga frågor och å-
sikter inför valet.
 
Det har tyvärr visat sig att många väljare har åsikter de inte får ha, och därför har
SVT raderat alla inlägg som kan tolkas som invandrarfientliga.
 
Det är så vi utvecklar demokratin i landet.
 
Tyvärr har fortfarande rasismen ett starkt grepp om många medborgare, och den
tycks tränga allt längre ner i åldrarna.
 
I Finspång blev en skolelev allvarligt misshandlad, bland annat med allvarliga tand-
skador, efter att ha ätit fläskkött i skolmatsalen.
 
Har man sådana värderingar att man äter fläskkött, då får man skylla sig själv.
 
Sjukskrivningarna fortsätter att öka dramatiskt och har gjort så sedan 2006, och
främst sker ökning av psykiska sjukdomar.
 
Som alla förstår är detta oppositionenes fel, hade vi inte drivit den välfärdspolitik
vi driver, hade ökningen varit ännu större.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, 'än så länge  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
           
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0