STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappader ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
'välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge     
 
Det mesta under dagen kommer att kretsa kring partiledardebatten och där kommer
vi att peka på att vi tar ansvar, medan andra inte tar ansvar.
 
Vi räknade med att debatten skulle bli hård, och det visade sig redan från första att
vi skulle få rätt.
 
Den där Åsa Romson beskyllde mig för att vara en motsträvig åsna. Jag kan försäk-
ra Er alla att jag inte är det minsta motsträvig.
 
Sedan kan jag väl hålla med om att jag mer önskade att jag var en stridshingst.
 
Men den där Åsa Romson nöjer sig inte med att konstatera att jag är en åsna, hon
går så långt som att påstå att jag gett upp.
 
Även här kan jag försäkra Er alla, jag har inte gett upp, jag köpte ju nyligen en bo-
stad i Täby.
 
Centerpartiet vill nu ge en "tak över huvudet" garanti för alla EU migranter, och tän-
ker då i första hand på tiggande rumäner.
 
Vi är inte främmande för att ställa upp för människor i nöd, men först måste vi för-
vissa oss om att en sådan garanti inte kan omfattas av eller missbrukas av sven-
skar i nöd.
 
Jan Björklund presenterade ju igår förslag om en skolkomission, som skulle rädda
den svenska skolan. Konturerna tycks nu klarna alltmer hur den ska arbeta.
 
Komission kommer i första hand att inrikta sin forskning på att undersöka om fler
lärare och mer lärartid kan ge bättre kunskapsutveckling. Man kommer även att
forska i ämnet om mindre sena ankomster och mindre datorspel i skolsalen kan
skapa bättre studiemiljö.
 
Försvarsministern informerade igår om att vi kommer att fördjupa försvarssamar-
betet med Finland. Vi hoppas att detta djupa samarbete kommer att sträcka sig
lika långt som det djupa samarbete vi hade med Norge när vårt djupa samarbete
med anskaffning av haubitser och tunga fordon havererade.
 
Föredettingen Anders Björck tog igår till orda och beskyllde oss för att lura sven-
ska folket i försvarsfrågan.
 
Anders Björck vet inte vad han pratar om , vi har inte lurat på det svenska folket
något försvar, tvärtom har vi sett till att det försvunnit.
 
Att vi bara betalar 1,2 % av BNP till försvaret borde väl få även Anders Björck att
förstå att vi inte lurat på det svenska folket något försvar.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
          
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0