VÅR HELIGA EU KOSSA

Den heliga kon får inte ifrågasättas
 
Indien hade sin heliga ko,och den kunde vi skratta åt.
 
Nu har vi fått vår egen heliga ko, och den får vi abslolut inte skratta åt,
och det gäller delar av den fria rörligheten.
 
DEN FRIA RÖRLIGHETEN NÄR DET GÄLLER LASTBILSTRAFIKEN PÅ
VÅRA VÄGAR HAR BLIVIT ETT STORT HOT I MÅNGA AVSEENDEN.
 
Men i likhet med vad som gäller för övriga heliga kor, får man inte debattera
denna fråga, och under inga som helst omständigheter göra något åt det.
 
VI ÄR MODERNA SLAVAR I FORM AV EN HELIG "EU KOSSA".
 
Att lastbilstrafiken, i form av den fria rörligheten, får äventyra säkerheten på
våra vägar på sätt som sker, är fullständigt horribelt, det också.
 
Vi vet sedan tidigare att chaufförer från vissa andra länder är överrepresente-
rade, när det gäller att köra omkring berusade.
 
Många av dem är helt enkelt rejält berusade, när de framför sina tunga
fordon på våra vägar, ofta med kraftigt förslitna däck.
 
VAD GÖR VI ÅT DETTA, INGET, INTE ÅT DETTA HELLER.
 
Vi vet också sedan  att den fria rörligheten är begränsad när det gäller rät-
ten till interna transporter i Sverige, 3 sådana under en vecka.
 
Vi vet att många chaufförer helt och hållet struntar i detta, de vistas i landet
under längre tider och genomför hur många transporter som helst. Detta
konkurrerar ut den inhemska transportnäringen, då lönerna för dessa chauf-
förer oftast är väldigt låga.
 
VAD GÖR VI ÅT DETTA, INGET, INTE ÅT DETTA HELLER.
 
Nyligen fick vi också veta att många chaufförer kör omkring med handlingar,
som möjliggör att de kan inta flera identiteter, vilket gör det möjligt att köra
sammanhållet under längre tider än vad som är tillåtet, man kan köra till man
stupat.
 
Farligt och hämmar konkurrensen.
 
VAD GÖR MAN ÅT DETTA, INGET, INTE ÅT DETTA HELLER.
 
Polisen, som borde göra något åt detta, tycker det är för jobbigt att göra något
åt detta, och väljer att inte göra någonting, åt detta heller.
 
Nu får vi också veta att många av dessa chaufförer kör omkring med köp-
ta pass, och inte har någon som helst förar- eller trafikutbildning.
 
VAD GÖR MAN ÅT DETTA, INGET, INTE ÅT DETTA HELLER.
 
Polisen, som har tilluppgift att ingripa mot detta, uppger sig känna till att det ofta
förekommer,men väljer att inte göra något åt det, åt detta heller.
 
Polisen tycket att också detta är jobbigt.
 
Vi har alltså på våra vägar ett stort antal chaufförer, som illegalt kör fler transpor-
ter än tillåtet, ofta har kraftigt förslitna däck, ofta kör berusade, ofta är försedda
med handlingar som gör det möjligt att köra till dess de stupar och som ofta sak-
nar gällande körkort och förarutbildning.
 
OCH DENNA HELIGA KO I FORM AV NÅGON FÖRVRÄNGD FRI RÖRLIG-
HET VÄLJER MAN ATT INTE GÖRA NÅGOT ÅT, ÅT DETTA HELLER.
 
Den heliga kon i Indien försvann först efter många hundra år.
 
ÅTGÄRDER INSATTA SÅ HÄR LÅNGT MOT VÅR "HELIGA EU KOSSA"
TYDER PÅ ATT VI FÅR LEVA OCKSÅ MED DETTA I "FLERA HUNDRA
ÅR".
 
De som förespråkade EU hävdade ju att vi skulle öppna upp oss och se globali-
seringen med nya och öppna ögon.
 
MEN DE SA ALDRIG ATT VI SKULLE BLI HELT BLINDA.
 
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0