STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Särskilt ansvar tar jag för att stölderna från äldre inom hemtjänsten förbubblats på
några få år.
 
Jag tar också ansvar för att det oftare än någonsin skjuts vilt och öppet på våra ga-
tor,  och här har jag ingen anledning att bli besviken.
 
Omfattande skottlossning i Angered igår får mig att hålla modet uppe.
 
Mycket av vårt fokus dessa dagar riktas mot Malmö, där centerpartiet har sina kom-
mundagar.
 
Annie Lööf är nu åter anmäld till KU, och jag vet inte för vilken gång i ordningen. Ti-
digare gånger ljög hon så klumpigt, att alla förstod att hon ljög.
 
Jag hoppas att hon lärt sig av detta, och ljuger lite bättre den här gången, annars
får vi kalla in Maud, hon vet hur en lögn ska kunna framstå som trovärdig.
 
Vi vill ju inte att det ska komma ut att vi stödjer centerpartiet i deras ambitiösa mål
att slussa skattepengar till högt uppsatta centerpartister, särskilt inte inför valet.
 
Det är så vi tar ansvar för skattebetalarnas pengar, och det vill vi ju inte att alla ska
förstå.
 
I takt med att väljarna sviker centerpartiet flyr också Annie Lööf alltmer från verklig-
heten.
 
Nu går hon till val på att vi ska sänka arbetsgivaravgifterna och kapitalskatterna.
 
Är hon helt döv, har hon inte hört att Anders Borg har sagt att vi ska höja skatterna.
 
Det är så vi skapar ett trovärdigt regeringsalternativ, men det får tydligen bli ut Annie
Lööf och centerpartiet.
 
I Aftonblader skriver nu Irene Wennemo och ställer frågan om det blir Annie Lööf,
som släcker ljuset.
 
Vilket ljus ?
 
I Malmö går Annie också till hårt angrepp mot Jan Björklund, när det gäller förstat-
ligandet av skolan.  Många förvånas över att den annars krigiske majoren inte gick
till motanfall, men det har sin förklaring.
 
Det var jag som sa till honom att hålla tyst, han också, och han är ju van vid att ly-
da order.
 
Centerpartisten Per Åsling, till vilken det slussats skattepengar, blir nu beskylld för
både det ena och det andra. Han blir bland annat jämförd med centerpartisten och
bedragaren Al Sahlani, som tagit både time out och biståndsmedel.
 
Jag tycker inte den jämförelsen är rättvis, Per Åsling har ju inte tagit time out, och
så kommer han inte heller från Iraq.
 
Den där KG Bergström gör sig nu lustig i Expressen över Annie Lööf och går till-
'baks till valet av henne som partiledare, då han hävdade:
 
" Har partiet något förstånd väljer de Annie Lööf".
 
Sedan tycker jag K G är direkt elak när han vidare säger, "dessvärre gjorde partiet
som jag tyckte".
 
Så tydlig tycker jag inte man behöver vara, jag är övertygad om att det även i center-
partiet finns både verksamma politiker och väljare, som har förstånd.
 
Bergström ger oss ändå lite hopp, då han menar att centerpartiet kanske kan bli
kvar i riksdagen med hjälp av moderata stödröster.
 
Men då frågar man i stället hur det ska gå för oss moderater, klarar vi verkligen
av att ge stödröster till både centerpartiet och kristdemokraterna och kanske även
till folkpartiet.
 
Det är då en evinnerlig tur att vi nu fått draghjälp av min son Gustav.
 
Apropå Annie Lööf och alla lögner i KU blir även jag nu beskylld för att ljuga ,igen.
 
Den här gången blir jag beskylld för att ljuga om att sysselsättningsgraden är högre
bland invandrare än infödda.
 
Det är klart att jag måste ljuga om detta, också, tänk om väljarna fick klart för sig vad
allt detta kostar, också.
 
Sedan tycker jag inte att man heller kan klandra mig för att jag ljuger i dessa frågor.
Har man förbjudit alla andra att säga som det är i dessa frågor har man ju bara kvar
lögnen att hålla sig till.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet, än så länge     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
            
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0