STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgontal till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Jag fortsätter nu att ta ansvar genom att långsiktigt säkerställa vår försvarförmåga.
 
Förra veckan åt jag lunch med Karin, och vi upptäckte då att vi inte hade någon luftvärn.
Innan lunchen var slut hade vi kommit överens om att köpa in lite luftvärn till år 2020.
 
Våra erfarenheter av denna långsiktiga panering, beräkning och finansiering blev så goda
att vi bestämde oss för att ha veckomöten om vår långsiktiga försvarsplanering.
 
I går träffades vi därför igen och Karin sa då att hon tyckte att 70 JAS GRIPEN lät mer än
60 JAS GRIPEN.
 
Detta argument lät så övertygande att jag omedelbart lät mig övertygas, 70 JAS GRIPPEN
är ju långsiktigt mer än 60 JAS GRIPEN.
 
Då ÖB inte vill ha mer plan var vi tvungna att förankra detta långsiktiga beslut hos Marcus
Wallenberg.
 
Till vår stora förvåning blev han glatt överraskad och ville gärna ställa upp med ytterligare
10 JAS GRIPEN, men bara på detta villkor.
 
Att vi planerar, beräknar och finansierar, så att det inte finns några reservdelat, då räknar
Marcus med att vi återkommer med nya beställningar, som ersättning för de plan som
måste slaktas.
 
Efter denna breda och långsiktiga överenskommelse återstår bara att Försvarsberdnin-
gen gör som jag säger.
 
Aftonbladet har några dagar skrivit kritiska rapporter om skolkoncernen Academedia, och
man tycks vara kritisk till att skolkoncernen tjänar  6 200:- på varje elev, och utnyttjar skat-
teplanering för att kunna slussa dessa vinster ner i fickan på vårt moderata kompisgäng.
 
Vi får ta till oss kritiken, vi tycker också att vinsten borde kunna vara högre. Vår moderata
riksdagsman, Maria Abrahamsson, sitter som rådgivare till koncernen.  Vi får ge henne
uppdraget att se över möjligheterna att skapa en mer lönsam valfrihet.
 
Tidningen kritiserar också koncernen för att ha extremt mycket lägre lärartäthet än andra
skolor, både kommunala skolor och friskolor.
 
Den kritiken tar vi lätt på, hur skulle de kunna göra så mycket vinster, om de hade den
lärartäthet de ska ha, och som många andra har.
 
Där har Aftonbladet mycket att förklara.
 
Lärarnas Riksförbund tycks haka på denna ovederhäftiga kritik, och menar att Academedia
måste ställas till ansvar.
 
Inte kan vi ställa Academedia till ansvar, de gör ju bara som Maria Abrahamssom råder dem
till, och Maria gör ju bara vad den ansvarsfulla Alliansregeringen råder henne till.
 
Skulle någon ställas till ansvar skulle det ju vara jag och Jan Björklund, men vi är ju så fulla av
ansvar, att det inte finns plats för mer ansvar.
 
På tal om skolor visar nu vår ansvarsfulla skolpolitik i Stockholm vara lika långsiktig som vår
försvarspolitik.
 
Behovet av skolor de närmast åren är blir mycket stort, vi räknar med att det behöver tillkomma
67 nya skolor.
 
För att tillgodose detta behov har vi planerat, beräknat och finansierat för 11 nya skolor.
 
Det är så vi bedriver ansvarsfull och långsiktig politik även inom skolområdet.
 
Jag har ny lyckats få in min son Gustav, 21 år, som konsult på PR firman PR firman Prime.
Man räknar då på Prime med att få ännu mer lukrativa uppdrag från Stockholms Stad.
 
Gustavs erfarenheter som butiksbiträde på McDonald och mina referenser gjorde att alla
andra mindre kvalificerade sökande fick stå tillbaka.
 
Det är så jag ansvarsfullt tar ansvar för min familj.
 
Tre kommunalråd i Växjö, med den där Bo Frank i spetsen, har nu skrivit till Länspolische-
fen, att polisen måste ta itu med den grova och omfattande brottsligheten i stadsdelen
Araby.
 
Vad man tydligen inte tänkte på när man larmade skriftligt om detta, var att stadsdelen do-
mineras av nyanlända.
 
Vi får nu kalla samman partistyrelsen och diskutera om vi ska utesluta den där Bo Frank.
 
Socialdemokraterna gör nu ett stort nummer av att Margot Wallström kommer att ingå i
en kommande regering.
 
Här tycker jag man ska lyssna till det gamla ordspråket och ta det lugnt.
 
Ät inte grisen förrän den är slaktad.
 
Jag tar ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
              
 
AE
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0