STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Anders Borg ringde mig tidigt i morse, och kallsvetten bröt ut direkt, men det visade sig att
jag kunde ta det lugnt.
 
Man hade inte sålt Telia i dag heller.
 
Miljörpartiet förbereder nu sina regeringsförhandlingar med socialdemokraterna efter valet.
Deras sammaträde i Haninge var nu det trejde i raden, och slagsmålen tycks ha varit lika
omfattande som tidigare.
 
Ska vi ha någon regering efter valet, så får vi hoppas att socialdemokraterna kan slå tillba-
ka minst lika hårt.
 
På tal om ordning skriver i dag Dagens Nyheter kritiskt att inte lyckats få ordning på polisen
trots alla miljardrullningar.
 
DN tycks ha gott sinne för humor, varför skulle vi lyckats få ordning på polisen när vi inte
lyckats få ordning på något annat.
 
Vi har ju bara suttit vid makten i sju år.
 
Hälften av KD väljare har nu övergett partiet, och minst 12 % uppges ha gått över till sverige-
demokraterna.
 
Dessa kantringar i opinionen gör det svårt att bedriva våra demokratiprojekt, Hade jag vetat
att de skulle gått över till SD hade jag ju inte tagit i dessa med tång heller.
 
Vill det sig riktigt illa kan jag ju ha suttit i samma rum som en del av dem, jag ryser vid blot-
ta tanken.
 
Storslagsmålen tycks nu breda ut sig allt mer över hela landet, senaste i går var det ett nytt
storslagsmål i Södertälje, och jag förstår  varför de håller på på det viset.
 
De flesta av dem tror att de känner någon som är kränkt.
 
I går vakande både jag och Karin Enström och slogs av samma hugskott, tänkt om vi skulle
köpa in lite kryssningsrobotar till Försvaret, sagt och gjort, lite yrvakna la vi fram förslaget
under dagen.
 
För att vi inte ska behöva räkna krona på krona för dessa, föreslår vi att man anskaffar dem
först 2028, då sitter vi inte heller längre vid makten.
 
Hoppas nu bara att inte Försvarsbredningen kommer på samma hugskott, detta vill vi vara
ensamma om.
 
Annekteringen av Krim och escaleringen av Ukraina krisen medför nu att vi måste utöka
sanktionerna.
 
SIDA kommer därför att utöka sitt stöd till Ryssland, med inriktning på Krim, så att alla för-
står att vi kraftfullt tar avstånd från Rysslands aggressioner.
 
I Göteborg nås vi nu av nyheten att kommunen kommer att bedriva viss försöksverksamhet
med 6 timmars arbetsdag.
 
Vi vet nu från olika rapporter att många grupper på arbetsmarknaden inte orkar arbeta hela
dagen, därför att deras kondition och uthållighet inte räcker till.
 
Vi motsätter oss därför kraftigt denna försöksverksamhet, då vi finner det bättre att alla grup-
per arbetar längre än de orkar.
 
Socialdemokratiska kommunalrådet Lennart Holmgren i Umeå går nu på offensiven och på-
står att de rumänska tiggarna åker omkring i lyxbilar och stjäl oxfile på ICA.
 
Tänk att de kan få in så mycket på sitt tiggeri, att de kan åka omkring i lyxbilar, för bara att
stjäla oxfile kan väl inte ge så stora förtjänster.
 
Sedan tycker jag inte ICA handlarna ska klaga, det mesta av oxfilen är ju ändå bara åsne-
kött i dessa dagar.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
De kristdemokrater, som gått över till sverigedemokraterna önskar jag verkligen inte en
trevlig dag, vi får aldrig tappa fokus här, de motsättningar vi kan skapa, de ska vi både
skapa och underblåsa.
 
         
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0