STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Trots det vackra vädret har påskhelgen varit den värsta helg jag kan minnas.
 
Den enda trösten jag haft är alla skottlossningar i Göteborg, har man väl en gång satt Sve-
rige på kartan som det land där det skjuts mest på öppna gator, vill man ju inte förlora sin
plats på kartan.
 
Men i övrigt, vilken helg, jag har inte kunnat sova en helg sedan KU förhören och rids av
ständiga mardrömmar.
 
Vi lovade ju Maud Olofsson att hon skulle få vara kvar som ordförande i LKAB som tack för
att hon inte infann sig i KU och talade om att Anders och jag ljög.
 
Men frågan är om det pris jag nu får betala inte är för högt, flera gånger varje natt plågas jag
av mardrömmar och vaknar alldeles kallsvettig upp flera gånger varje natt.
 
Och mardrömmen är ständigt densamma.
 
När jag läser morgontidningen står det med braskande rubriker att Maud Olofsson sålt
LKAB.
 
Dessutom har jag varit tvungen att stänga av alla telefoner på morgonen, den allra minsta
lilla signal gör att jag blir alldeles skräckslagen.
 
I morse hade jag glömt stänga av en telefon, och det ringde ihållande hela tiden.
 
Stel av skräck vare sig kunde eller ville jag svara.
 
Tänk om det var Anders Borg, som ringde och meddelade att man sålt Telia.
 
Socialdemokraterna föreslår nu att pensionärerna ska få sänkt skatt med 50:- per månad.
Detta oroar oss inte det minsta, vi räknar allt med att detta ska slå tillbaks mot oppositionen,
då de flesta pensionärer är mer ansvarsfulla än så.
 
I går fick vi av forskaren och docenten Jan Tullberg en rapport, som visar att invandringen
kostar ungefär 250 miljarder om året.
 
Jag tror att de flesta pensionärer är så ansvarsfulla  ,att de väljer att leva på svältgränsen för
att finansiera detta.
 
Förresten ska ju pensionärer leva på svältgränsen, de är ju bidragstagare, läs gärna mer om
detta i mitt fina manifest.
 
Vi riskerar nu att stå tomhänta inför valet, vi får nu uppgifter från socialdemokraterna, Kent
Härstedt, som tyder på att risken för detta är stor.
 
Kent Härstedt hotar med att socialdemokraterna kommer att avvakta med att lägga sina för-
slag för att vi inte ska kunna lägga beslag på dem.
 
Här riskerar Alliansen att gå till vals helt tomhänta, då vi ju inte kan driva vår egen politik.
 
Vi får mycket kritik för att vi inte driver vår egen politik, vissa anser att en borgerlig politiker
bör vara borgerlig även inför ett val.
 
Det är lätt att säga om man inte är tomhänt, något måste man ju gå till val på.
 
En del hävdar att vi är trötta, men jag hävdar då att en stridshingst aldrig kan vara trött.
 
Detta hindrar inte Stig Björn Ljunggren från att envisas med att hävda att Alliansen är tröt-
ta.
 
Han raljerar över att oppositionen inte behöver driva någon politik, utan bara kan plocka
upp de borgerligaväljare som är trötta på att Alliansen är trött.
 
Kan vi bara hindra Kent Härstedt ifrån att vänta med att man lägger förslag, ska vi nog se
till att det blir vi som plockar upp väljare från oppositionen.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
påskhelg.
 
Själv hoppas jag att Anders Borg nu inte ringer under dagen och säger att man sålt Telia.
 
           
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0