STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Nu har vi äntligen nåtts av det fina påskvädret, som utlovats så länge, men folk tycks bli
som förryckta.
 
I morse blev lag påhoppad av en som frågade mig om jag visste vad det är för skillnad
mellan en häst och en politiker. Jag vet ju hur en häst här, men jag kunde inte svara på
vad det är för skillnad.
 
Glatt informerade han då mig om att en politiker kan sko sig själv, men inte en häst, men 
skrattar  bäst som skrattar sist heter det, och nog fick jag mig ett gott skratt.
 
När jag förklarade att jag som stridshingst visste kunde sko mig själv fick jag tyst på honom.
 
Annars är det mesta sig likt. Vänsterpartisten Jenny Bengtsson uppger sig nu äcklad av att
sverigedemokraten Ann Catrin Löfvenhamn tar plats som fackligt ombud i Unionen.
 
Det verkar som om Jenny är släkt med Dan Eliasson, samtidigt förstår jag Jenny Bengtsson.
 
Hur Unionen kan komma på iden att släppa in en sverigedemokrat som fackligt ombud är
en fullständig gåta, jag känner mig också äcklad.
 
Unionen tycks inte ha lärt sig något om vår moderna historia, denna äckliga episod skulle
ju vara otänkbar på 30 talet i Tyskland, tänk vad äcklade  alla skulle blivit om någon kom-
mit på iden att släppa in en jude i en demokratisk församling.
 
Genom att hänvisa till min tång försöker jag åstadkomma så att man undviker sådana äck-
liga historier.
 
Forskaren och docenten Jan Tullberg presenterar i dag en rapport, som ges ut i form av en
bok, och som borde intressera oss alla.
 
Undersökningen och rapporten ger oss nu det underlag vi så länge kämpar för att få fram
Den visar att nettokostnaden för invandringen per år uppgår till 250 miljarder. Det positiva
med rapporten är att Jan Tullberg lyckats få med kostnader alla andra tidigare velat undvi-
ka, som kostnader för utökad grov kriminalitet, ökad skolpeng mm.
 
Dessa uppgifter har vi efterfrågat länge, men det är först nu vi lyckats få fram dem.
 
Summan uppgår till 7 % av BNP och hälften utgörs av så kallade undanträngningseffekter,
som uppstår när svenskar får stå till baka på arbetsmarknad och bostadsmarknad och an-
nat.
 
Vi hoppas nu att denna rapport en gång för alla tystar de kritiker, som kritiserar oss för
att lägga ner försvaret, lägga ner äldreboenden, skära ner på pensioner, ge förskolebarn
knäckebröd och vatten och mycket annat vis tvingas till.
 
Räknar vi krona för krona för att finansiera dessa 250 miljarder, bli det många krona för
krona att räkna.
 
Efter denna mycket välkomna rapport hoppas vi att all får en större förståelse för de ned-
skärningar vi valt att göra.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
Påsk.
 
           
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0