STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfult ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Som jag nämnde i min intervju tynger det att regera, jag trodde aldrig det skulle vara så
tungt att räkna krona för krona.
 
Men som jag också sa, det blir mindre tungt framöver, då valet inte är förlorat, för opposi-
tionen.
 
Det väckte uppmärksamhet när vi under veckan bröt oss in i Kockums lokaler, för att ut-
vecka handelsförbindelserna med Tyskland.
 
Händelsen bekräftar vår långsiktiga ansvarsfullhet, när det gäller att utveckla långsiktiga
försvarssamarbeten med andra länder.
 
Med Norge har vi tidigare inlett två långsiktiga samarbeten, först havererade samarbetet
rörande anskaffning av haubitser, sedan havererade samarbetet rörande anskaffning av
tunga fordon.
 
Styrka av dessa framgångar intervenerade vi i Schweiz demokratiska processer och tror
oss förstå att vi lyckats få även JAS Gripen affären att haverera.
 
Håller vi nu bara tungan rätt i munnen ska vi nog kunna se till att det inte blir några ubåtar
heller.
 
Det är så vi bygger skyddsvallar i orostider.
 
Våra satsningar på välfärdens kärna tillsammans med Miljöpartiet tycks nu bära frukt.
 
I Norge och Danmark klagar man nu högt för att man  inte lyckats hålla invandringen på
en hög nivå, i båda länderna minskar nu antalet nyanlända kraftigt.
 
Man ser med uppenbar avundsjuka på att vi i stället har lyckats åstadkomma en årlig
ökning på 20 %, något som vi nu vet stärker vår kunskapsutveckling och konkurrenskraft
på sikt.
 
Håller denna utveckling i sig räknar vi med att vår krona för krona politik ska göra det
möjligt att ha lagt ner alla äldreboenden under nästa mandatperiod.
 
I mitt fempunktsprogram inför valet formulerar jag nu fem punkter, som är viktiga för att
Alliansen ska kunna fortsätta att öka sysselsättningen på arbetslöshetens bekostnad.
 
Den ena punkten understryker vikten av att de som har arbete ska arbete fler timmar
och mer.
 
Det är så vi minskar arbetslösheten och det är så jag visar att jag lärt mig räkna.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet,  än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0