FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt  ansvar för landet      
 
Många har ställt sig frågande till varför Barack Obama valde att stanna upp just I Sverige
under sin färd till S:t Petersburg. Vi ställde den frågan till honom under middagen igår
kväll och han uppgav då att han valde att stanna upp i Sverige för att få en klar bild av
hur det kan tänkas se ut i ett härjat Syrien.
 
Vi pekade då på de båda dödsskjutningarna i Biskopsgården, Göteborg, och de bilbrän-
der som just pågick i Husby samt den stenkastning mot polisbilar som också pågick.
 
Jag valde att inte informera Barack Obama om att de som sköts i Göteborg sköts för
att polisen sköt en man i Husby, det är bara i Sverige vi förstår den typen av samband.
 
Barack Obama förklarade sig senare under kvällen nöjd med besöket och uppgav att
han fått en god bild av hur det kan tänkas se ut i ett härjat Syrien.
 
Jag fick också en förfrågan hur vi avsåg att lösa den syriska konflikten i Sverige och
jag informerade då honom om vår framgångsrika brottsbekämpning och att vi bedöm-
de att vi skulle komma att likna Chicago under 40 talet, bara vi fick ytterligare en man-
datperiod på oss.
 
Barack Obama gratulerade oss också till våra generösa vapenlagar, han visste inte att
det var tillåtet att alla som valde att besöka landet tilläts att bära vapen.
 
Media framför nu att Barack Obama ljög under presskonferensen angående sin stånd-
punkt i Syrien krisen, om den så kallade röda linjen.
 
Vi har nu fått en förklaring till denna lögn, och det var en ren artighetsgest.
 
Då Barack Obama fått vetskap att jag ljuger så mycket som jag gör, bland annat i kon-
stitutionsutskottet, ville han som en artighetsgest ljuga lite också, och det kan man ju
både förstå och uppskatta.
 
Vi står nu inför en valrörelse och ingen kan väl ha undgått att vi satsar på pensionärerna.
Vi ger dem nästan lika mycket mer i plånboken, som vi tar ifrån dem ur plånboken. Men
vi nöjer oss inte med detta, vi går också handfast tillväga för att värva röster i denna grupp.
 
Alla i Alliansregeringen är nu tillsagda att ta varje tillfälle i akt för att värva de äldres rös-
ter.
 
Själv fick jag ett gyllene tillfälle igår på vägen hem efter det jag tillåtit en audiens för Ba-
rack Obama.
 
En äldre kvinna föll då handlöst ner på gatan och gjorde sig så illa att hon inte kunde re-
sa sig upp.
 
Till en början försökte jag som vanligt se åt ett annat håll, men insåg plötsligt att det
fanns en röst att värva, och skyndade fram till hjälp.
 
Den gamla damen blev oerhört tacksam och frågade om hon kunde gengälda detta på
något sätt, Jag försökte mig då på ett leende, inte så framgångsrikt det måste jag erkän-
na, och sa att visst kunde hon hjälpa mig.
 
Den bästa hjälp jag kunde få var att hon röstade på moderaterna i nästa val.
 
Jag fick då till svar att hon slagit sig i knät, och inte i huvudet.
 
Jag förstår fortfarande inte vad hon menade, jag sa aldrig att hon slog sig i huvudet.
 
I delar av Berlin försöker man nu efterlikna vår framgångsrika och ansvarsfyllda flyk-
tingpolitik. För att inte misshaga muslimer har man bestämt att julfirande inte får ske
på offentliga platser, så bland annat julgranar kommer att bli bannlysta.
 
Waberi var direkt framme när han fick höra om detta, och krävde att vi också skulle
förbjuda julgranar i alla offentliga rum.
 
Vi får ta detta under övervägande, själv har jag aldrig tyckt om julgranar, de tycks på
något sätt som något typiskt svenskt.
 
Och dessutom vill vi ju inte att Waberi ska uppmuntra sina vänner att bli mer rastlösa,
så att de bränner mer bilar, så det finns mycket som talar för att vi inte kommer att få
se julgranar ute framöver.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av E en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0