FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
Allt runt omkring oss kretsat nu kring Barack Obamas besök och först nu går det upp
för invånarna i Stockholm vilka trafiksvårigheter vi kan förvänta oss.
 
Jag får nu kritik från olika håll för att mötet är förlagt till Stockholm, när man nu ser vad
det för med sig, och man menar att mötet lika väl kunde förläggas utanför staden.
 
Den typen av kritik beaktar jag aldrig, har jag fastnat för något, så har jag fastnat för
något, och jag fastnade  tidigt för att E att vi skulle hålla till i huvudstadens centrum. En
del gör nu jämförelser med att jag fastnat i olika privatiseringsspår och inte kan ta mig
upp, där heller.
 
Jag kan ta denna kritik, det finns många andra som biter sig fast envist, när det fått för
sig något.
 
Avgörande för beslutet att förlägga mötet till Stockholm blev ändå att vår begåvade grupp-
ledare, Anna Batra, bestämt avrådde från att förlägga mötet utanför staden.
 
Hon uttryckte oro för att Barack Obama skulle stöta på en massa obegåvade lantisar och
tyckte det räckte med de obegåvade han mötte i Rosenbad.
 
I går meddelade vi att pensionärerna får sänkt skatt. Vi försöker inte dölja att detta är en ren
symbolhandling, då pensionärerna genom andra beslut ändå sammantaget får mindre i sin
plånbok.'
 
Som jag skriver i mitt fina manifest är ju även de flesta av pensionärerna mentalt handikap-
pade, så vi räknar kallt med att de inte ska förstå vad som händer.
 
Skolinspektionens rapport om brister inom friskolorna visar sig nu vara omfattande. Man pe-
kar på att undervisningen är undermålig, särskilt stöd till utsatta elever saknas, bibliotek sak-
nas ofta, lärartätheten är mindre och man pekar också på många andra brister.
 
Alla dessa brister kan vi leva med, det viktiga är att vi fullföljer vår politik. Som jag nämnde
tidigare, har man fastnat i något har man fastnat i något, och då tar man inte intryck av nå-
got.
 
Jag känner mig lite besviken idag, och jag är besviken på SvD, som idag ifrågasätter vår
skryt över våra ekonomiska framgångar. SvD har i och för sig rätt, men jag tycker man bor-
de ha väntat till efter valet att avslöja så tydligt att vi ljugit om så mycket. om vår tillväxt och
starka finanser.
 
Jag rekommenderar att ingen läser dessa avslöjande uppgifter, valet blir svårt nog att vin-
na ändå.
 
Vår framgångsrika invandringspolitik och flyktingpolitik väcker nu fruktan i Norge, då man
ser att vi lyckats attrahera fler nyanlända än grannlandet. Särskilt oroade tycks Norge va-
ra över att vi inom Eu som enda land nu ger alla syrier och alla deras släktingar, och alla
som säger att  de är deras släktingar permanent uppehållstillstånd. I Norge vet man inte
hur man ska ställa sig till vårt framsynta och ansvarsfulla politik att säkerställa vår väl-
färd.
 
Vår första åtgärd i samband med välkomnandet av alla syrier blir att ge instegsjobb till alla
som önskar arbeta, Vi räknar inte med att detta behöver kosta så mycket, då vi som alter-
nativ ger dem erbjudandet att lyfta lön ändå.
 
I sin fruktan för vad som händer i Sverige försöker också Norge vrida det till att det skulle
finnas något negativt att vi tar hit alla syrier som vill koma hit.
 
Denna fruktan ser inte jag alls, som det ser ut nu tvingas vi ställa upp med internationella
insatser i Syrien krisen, i form av jihad krigare.
 
Flyttas konflikterna mellan olika grupperingar till Sverige slipper vi dessa åtaganden.
 
Sedan tycks Norge vara förundrade över att inga varningslampor blinkar i riksdagen för
vad som sker inom detta område och vad det kan komma att föra med sig.
 
Här har norrmännen mycket att lära, vi har inga varningslampor i riksdagen, de flesta
slumrar alltför gott för att kunna blinka.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
Själv kommer jag att ägna dagen åt att sköna håret inför morgondagens celebra besök.
 
 
             
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0