FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarfullt ansvar för landet  
 
Vår lyckade tvåstatslösning i Malmö verkar nu ha satt sig ordentligen och de flesta
upplever en större trygghet.
 
Under den senaste veckan har bara två barn överfallits och utsatts för våldtäkter.
Detta har skett genom att de överfallits på öppen gata och dragits in i buskage i
Hermodsdal. Med hänsyn till att hösten försvårar dessa kulturyttringar, genom att
buskagen tappar sina lön råder vi nu alla barn att hålla sig inne, så att man kan
kasta ut dem från balkongen i stället.
 
Våra nyanlända lokala moderatpolitiker Jimmy Baker och Edip Noyan tycks redan
ha inlett valrörelsen. Genom sina goda vänner i Södertälje tycks min gode vän Edip
Noyan redan fått ett stort försprång. Försprånget har redan blivit så stort att att
Jimmy Baker tvingats få polisskydd på grund av den stora uppmärksamheten.
 
Även SÄPO är inblandade, så att nu kan vad som helst hända, någon av dem kan-
ske avslöjas som spion, för att SÄPO ska få större anslag.
 
Apropå tidig valrörelse är nu en politiker skjuten i Solna. men han vägrar att uppge
skytten för polisen. Vi ser med tillfredställelse på denna tystnad, då skytten troligen
är en av min gode vän Edips Noyans vänner.
 
Klanstriderna och maffiastriderna inom moderaterna vill vi behålla på Sicilien och för
oss själva.
 
Registren över romer tycks ha varit mer genomtänkta än vi först trodde. Det visar sig
nu att de romer, som deltagit i våra utredningar om romers belägenhet i Sverige ock-
så är upptagna i registren och övervakade av polisen.
 
Det är så vi bedriver en ansvarsfull politik när det gäller den romska frågan, vi utreder
genom polisen våra utredare, så att allt går rätt till.
 
Dessa register ska nu utredas, och för att inget ska gå fel kommer utredningen att skö-
tas av polisen i Malmö.
 
Det är så vi bedriver en ansvarsfull politik, så att inget kommer i dagen som inte ska
komma i dager.
 
Förresten verkar registren mest vara en trivial sak, som förekommer inom alla polis-
myndigheter.
 
Polischefen i Örebro, Peter Springare, hävdar nu att det är en trivial sak, som förekom-
mer inom alla polismyndigheter. Han menar att man inte ska hänga upp sig på att det
just är romer, som det nu är fråga om i Malmö.
 
Peter Springare menar att det lika väl kunde vara fråga om albaner, och på den punk-
ten håller jag med honom.
 
Det kunde lika väl ha varit fråga om albaner, eller varför inte indianer. Efter denna in-
tellektuella analys av polisens arbete känner jag en stor stolthet över att vi kunnat rekry-
'tera poliser av den kaliber vi har som chefer i Malmö och Örebro.
 
Carl Bildt den Stores uttalanden i samband med att det skett förskingring av bistånds-
medel tyder inte på något större förstånd, så i den här frågan kan jag inte bistå honom.
 
För det mesta försöker jag ändå bistå honom när han visar sitt oförstånd, har är som ett
litet barn, han blir helt otröstlig om någon inte tycker att han är lika duktig som han själv
tycker.
 
Kristdemokraterna tycks inte vara rädda om sina ministerposter, som de beter sig,
tycks det vara motiverat med ännu en regeringsombildning.
 
Den där Sara Skyttedel går nu ut och offentligt kritiserar oss, oss moderater. Vi sam-
arbetar inte med KD för att de ska kritisera oss, vi samarbetar med KD för att de ska
göra som vi säger, och det har de gjort så här långt.
 
Jag får ta ett allvarligt samtal med Göran om detta. Och kritiken den där Sara framför-
ger jag inte mycket för, då hon menar att vi moderater tappat vår borgerliga själ.
 
Vi har minsann inte tappat något, jag har aldrig hört talas om en ny moderat som skul-
le haft någon form av borgerlig själ, de flesta nya moderater har ingen själ alls.
 
Däremot har vi  många nya moderater som stjäl, bland annat biståndsmedel.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet   
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 
AE
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0