FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Det gångna dygnet har varit lugnt, förutom ett knivmord i Mariestad. Att antalet mord
ökar i takt med att vår framgångsrika brottsbekämpning nu slår igenom alltmer tycks
oroa en del medborgare.
 
De medborgare som oroar sig över alla mord uppmanar jag att inte oroa sig alls, så
länge morden håller sig på den här nivå kommer landets tillväxt inte att påverkas och
ingen ska heller vara rädd för att få mindre i plånboken, även om Sverige nu tycks
segla upp som det land där det sker mest mord inom OECD.
 
Vi kan inte fokusera på allt på en och samma gång, och för oss moderater medför det-
ta att tillväxten måste gå före allt, några mord här och där varje dag får inte störa den
bilden.
 
Anders Borg ryter nu till mot revisionsbolagen. För att ingen ska bli rädd den här gån-
gen  heller vill jag försäkra alla revisonsbolag om att detta rytande inte betyder något
den här gången heller.
 
Om några år kommer de att ha upptäckt att inget gjorts den här gången heller och att
de kan lyfta lika stora utdelningar, kanske ännu högre om vi får sitta kvar.
 
Ibland måste man säga något för att väljarna ska förledas tro att man gör något.
 
Min gode moderatvän Jan Ericsson får nu kritik för att han gisslar medborgarna med
att de som inte gillar regeringen inte är vad han kallar "alldeles vanliga"  människor.
 
Jag förstår inte alls denna kritik och denna reaktion, Jan Ericsson säger ju bara det
han har förstånd att säga, mer kan vi inte kräva. Dessotom är det ju bara fråga om
ordval. Själv betraktar jag ju huvuddelen av väljarna som mentalt handikappade och
den gruppen sammanfaller till stor del med Jan Ericssons grupp, de som inte gillar
regeringen.
 
Centerpartiesten Staffan Danielsson får ny mycket kritik för sin artikel i SvD, där han
nu beskyllts för att ha tänkt självständig.
 
Vår dagisfröken Annie Lööf blev så skrämd av att en centerpartist tänkt självständigt
att hon utfärdade en bannbulla på Staffan Danielsson på centerstämman.
 
Staffan Danielsson tycks nu ha förstått att en centerpartist inte får tänka självständigt
och uppger sig nu komma att överväga sitt riksdagsmandat.
 
Jag stödjer dagisfrökens bannbula fullt ut, vi kan inte ha allianspolitiker som tänker
självständigt, det förstår ju alla.
 
Inom moderaterna har jag sedan länge fått alla att förstå att ingen får tänka själv-
ständigt och det är det ingen som gjort heller på många år.
 
Vi har haft några lokala moderater som gjort vissa försöka att tänka självständigt
när det gäller vår flyktingpolitik, men enligt vår officiella hållning tänker dessa in-
te alls, så vi anser oss inte ha problem med självständigt tänkande inom partiet.
 
Miljöpartiet ställer nu krav för sin medverkan i regeringen efter valet nästa år.
 
Inte visste man att kammen kan växa även på en höna, men nu kräver Åsa Rom-
son att 2 till 3 reaktorer ska stängas under nästa mandatperiod.
 
Och vi som trodde att valet var kört, och här kommer en räddare i sista minuten.
Inte trodde vi att Miljöpartiet skulle rädda vår valseger, vi trodde ju att de stödde
oppositionen
 
Där ser man hur fel man kan ha, även här.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet och det hoppas jag nu kunna fortsätta med
efter Miljöpartiets lojala och uppmuntrande stöd  
 
Och efter detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
             
l

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0