FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappadeansvarspredikant hälsar  de flesta av Er
välkomna till en dag, som tycks bli vacker, mycket vackrare än våra opinionssiffror.
 
Jag tar ansvarfullt ansvar för landet     
 
Mycket handlar ju i dag om vårt underläge i opinionen och detta tvingar fram ett nytt
tänkande, behovet av förnyelsearbetet är stort med andra ord.
 
Det indragna stödet till resurssvaga elever i Stockholm har väckt mycket uppmärk-
samhet och mycket kritik.
 
Jag förstår inte varför, många av dessa elever kommer ju aldrig att kunna omfattas
av arbetslinjen och då ska vi ju inte behöva lägga resurser på dem.
 
Den starka kritiken och valet nästa år har dock tvingat oss att tänka om, tillfälligt.
SvD skriver idag att det var modigt av oss att tänka om. Dels har vi egentligen inte
tänkt om, dels var det inte modigt, det var nödvändigt.
 
Ska vi lyckas vinna valet måste vi ju ta till sådana metoder, vämjeliga metoder, som
Carl B Hamilton brukar säga.
 
Efter valet kommer vi att visa att vi inte tänkt om och tagit till vämjeliga metoder, om
vi vinner valet i Stockholm förstås.
 
Då kommer vi att dra ner allt stöd till dessa svaga elever och satsa på ett sjätte jobb-
skatteavdrag.
 
Taktiken påminner om vår taktik när det gäller avgiften till arbetslöshetskassan. För
att motivera denna höjning, gjorde vi gällande att landets framtid stod på spel, det gör
vi alltid när någon tycker annorlunda än moderaterna.
 
Nu stod aldrig landets framtid på spel, vi ville bara komma åt bidragstagarna, men
däremot medförde detta att regeringsmakten kom att stå på spel.
 
Det är i sådana lägen man ska visa sig modig och kunna tänka om och rädda landet
en gång till.
 
Får vi bara förnyat förtroende efter valet ska vi visa oss modiga och tänka om en gång
till och då rädda landet en tredje gång genom att höja avgiften för alla dessa bidrags-
tagare, som uppbär a kassa.
 
Som jag skriver i mitt fina manifest, välfärd är som "pest, smittkoppor och aids" och
de arbetslösa mår bäst av att inte drabbas av dessa farsoter.
 
Media skriver idag om att många ungdomar hoppar av gymnasiet och att hälften av
dessa hoppar av efter att ha blivit mobbade. Vi får vara försiktiga så att vi inte över-
reagerar på detta.
 
Många av dessa mobbade ungdomar skulle kanske aldrig kunna komma att omfat-
tas av jobblinjen och då ska men ju inte heller lägga resurser på dessa heller.
 
Däremot är det viktigt att vi tidigt hittar instrument så att vi på ett tidigt stadium kan
urskilja de svaga som senare inte kommer att kunna ingå i jobblinjen.
 
Varje resurssatsning på dessa är en felsatsning, som underminerar våra starka
offentliga finanser, det är så man ska uppfatta den borgerliga majoriteten i Stock-
holm, när de skar ner stödet till resurssvaga elever.
 
Mycket kritik har riktats mot mitt val av Elisabet Svantesson som minister. Jag kan
lugna alla på den punkten. Hon är inte invald i regeringen för att arbeta för det hon
tror på, hon är invald i regeringen för att arbeta för det hon inte tror på.
 
Inom Alliansregeringen är det ingen som tror på det vi gör, undantaget det goda ut-
fallet i våra statsrådspensioner vi erhållit förstås.
 
Centerpartiet fattade viktiga beslut på stämman i går. Dels fattade man beslut om
att man skulle inleda arbetet med  en tredje mandatperiod för partiet, och detta re-
ser många obesvarade frågor. Att centerpartiet skulle ingå i koalition med social-
demokraterna var en fullkomlig nyhet för mig.
 
Den andra viktiga nyheten var att centerpartiet skulle ha det bästa kaffet i valstu-
gorna. Denna lyx kan de gott få unna sig, det lär inte bli en så dyr satsning, då
åtgången på kaffe troligen blir mindre omfattande.
 
I går gjorde jag ju reklam för mitt mina manifest Det Sovande Folket, som nu blivit
föremål för teateruppsättning. Jag hoppas att så många av Er som möjligt tar till-
fället i akt och ser denna fina teater.
 
Inför valet nästa år är det viktigt att så många som möjligt blir uppmärksammade
på att jag ser Er som mentalt handikappade, för att välja rätt måste man vara väl-
informerad på alla sätt.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0