FREDRIK REINFELDTSA MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en vacker höstdag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Vi har ett lugnt dygn bakom oss, vår brottsbekämpning ger nu hela tiden goda re-
sultat. Det förekommer, som nu, att bara ett mord sker per dygn, som nu i Välling-
by. Annat var den på den ansvarslösa oppositionens tid, det skedde det ibland inga
mord alls på en hel vecka.
 
Och vi vet ju att väljarna inte bryr sig om hur många mord som sker, det är tillväxt
de vill ha, och så vill de att vi tar ifrån dem deras pengar så att vi får starka offent-
liga finanser.
 
Vår tvåstadslösning i Malmö visar sig nu fungera allt bättre. I går brann det som van-
ligt i Malmö, och det kastades som vanligt sten på polis och räddningstjänst, men det
är begränsat till våra nystartzoner, den ena delen av tvåstadslösningen.
 
Demoskops väljarundersökning bekräftar tidigare undersökning från andra institut, och
vi ser allt tydligare att allt färre vill ha oss.
 
Men som jag brukar säga, det är valet som räknas, och vi kommer att övertyga väljar-
na om att rösta på oss ännu en gång.
 
Många har undrat varför jag håller en så låg profil och uttalar mig så sällan, detta är
en medveten satsning inför valet.
 
Dels har jag förstått att väljarna är trötta på att höra mig upprepa ansvar med jämna
mellanrum, och något annat budskap har jag ju inte. Dels vill jag inte belasta valrö-
relsen alltför mycket med mina buttra miner och arroganta sätt.
 
Vi har av samma skäl försökt få vår dagisfröken Annie att hålla sig borta från all of-
fentlighet, för att inte påminna väljarna om alla hennes lögner i KU, men det är stört
omöjligt.
 
Hon ska jämt ställa till förtret och påminna väljarna att vi ska ta hit 30 000 000 analfa-
beter. Den vägen får vi ju bara röster från vänsterpartiet och dessa kan vi ju inte bil-
da regering med.
 
Den där Bergström är inte heller sen att ha synpunkter på Demoskops undersökning
och hävdar att mycket beror på att vi inte kunnat tygla riskkapitalisterna. Vi har inga
som helst ambitioner att tygla dessa, de flesta där är ju moderater och sedan länge vå-
ra goda vänner, däremot vill vi tygla alla som tycker att det ska råda lag och ordning i
hela landet, inte bara utanför nystartszonerna.
 
Sedan är vi ändå förhoppningsfulla inför valet, det är ju nästan ett helt år dit. Vi har
därför god tid på oss att övertyga väljarna om att de mår bäst av att vi skär ner all
omsorg och vård så mycket som möjligt och ser till att få tyst på alla som ställer sig
kritiska till detta.
 
Kunskapsutveckligen har länge varit ett problem, och kunskapen har utvecklats o-
jämt i olika skolor. För att ingen skola nu ska lyckas uppnå en god kunskapsutveck-
ling föreslår den där Jan Björklund att man ska slussa över invandrarungdomar som
inte kan svenska till de skolor där kunskapsutvecklingen ändå klarat sig något så när.
 
Jag hoppas att väljarna före valet inte förstår hur dumt det är.
 
Media skriver idag att socialdemokraterna tänker vinna valet med LO hjälp, men de
kommer att få en hård kamp.
 
Med Waberis hjälp räknar vi med att kunna motmobilisera våra nya kärnväljare och
vi kommer därför skapa möjligheter att lämna sin röst via tumavtryck och tillåta be-
väpning inne i vallokalerna.
 
SCB siffror visar nu att många jobb flyttats ut från Sverige de senare åren. På sätt
och vis är detta inte helt bra, men vi konstaterar att denna utflyttning bara berör led-
ningsorganisationer, IT organisationer och avdelningar för forskning och utveckling.
 
Detta kan ju i stället spela oss i händerna och underlätta för oss att skapa de låglö-
nearbeten vi eftersträvar. Vi räknar inte heller med att denna utflyttning av viktiga
funktioer kommer att påverka våra ansvarsfulla och framtidsinriktade satsningar ¨på
instegsjobb och nystartsjobb.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, jäklar, nu sa jag det igen 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant, nu slant tungan igen, de flesta
av Er en fortsatt trevlig dag.
 
      
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0