FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant, alias stridshingsten,
hälsar det flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Fram till igår tog jag ansvarsfullt ansvar för landet genom att tala mig varm för skatte-
sänkningar i alla former.  Från och med idag kommer jag att tala mig varm för att inte
sänka några skatter.
 
Vi moderater tar alltid ansvar, det är bara formen för ansvar som kan variera.
 
Jag talade mig tidigare varm för ett sjätte jobbskatteavdrag, men detta kylde tydligen
ner väljarna. Jag kommer därför inte längre att tala mig varm för ett ytterligare jobb-
skatteavdrag.
 
Vi moderater tar alltid ansvar , det är bara formen för ansvar som kan variera, ibland
räddar vi landet ansvarsfullt med jobbskatteavdrag, ibland räddar vi landet ansvarsfullt
genom att förskona det från jobbskatteavdrag.
 
Ungefär som med avgiften till arbetslöshetsförsäkringen, ibland upp, ibland ner, som en
berg- och dalbana, vi tar ansvar vare sig det går upp eller. ner.
 
Vi har också ansvarsfullt fram till igår genomfört ansvarsfulla besparingar inom skolan,
även detta tycks ha kylt ner väljarna. Vi kommer därför nu att ansvarsfullt lägga större
resurser på skolan.
 
Vår partisekreterare kommer också att följa upp dessa skolsatsningar med nya logoty-
per, där vi går ut som "det nya skolpartiet", allt för att vilseleda väljarna.
 
Man skulle ju kunna kalla denna politik för opportunistisk, men vi moderater är aldrig
opportunisiska, vi är alltid ansvarsfulla, opportunismen står oppositionen för.
 
Kritiken mo FAS 3 har tidvis varit omfattande, men vi får nu uppgifter som visat på att
satsningen varit lyckosam. Skogsstyrelsen har tagit fram uppgifter, som visar Arbets-
förmedlingens kostnad per FAS anställd Skogsstyrelsen blivit hänvisad.
 
Denna kostnad uppgår till 31 000:- per FAS anställd, och här får vi ett kvitto på att vå-
ra satsningar på detta område inte bara ger effekt, utan också är kostnadseffektiva.
 
Jag har fått kritik efter min intervju med Euronews där jag framförde att de som röstar
på sverigedemokraterna inte gillar Sverige, och att detta bygger på mitt personliga hat
till sverigedemokraterna.
 
Här slår man verkligen in öppna dörrar, det vet väl alla att man inte kan gilla Sverige
om dess statsminister hävdar att han inte vill ta i en med tång, det ska man väl inte be-
höva förklara.
 
Och det där med hatet är väl inte så svårt att förstå, de flesta moderater har ju samma
uppfattning som sverigedemokraterna vad gäller flyktingpolitiken och jag får lägga ner
alldeles för mycket kraft för att dölja detta och tala om för dessa moderater vad de ska
tycka, så jag tycker det är naturligt jag hatar upphovsmännen bakom detta.
 
När jag säger att sverigedemokraterna inte gillar Sverige, kan ju detta tolkas som att
jag ställer grupp mot grupp, men så är det ju inte.
 
Vil jag inte ta i en grupp med tång, så är det ju ingen grupp, det trodde jag alla förstod.
Det är ju sådant man bara kan gnägga åt.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
          
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0