FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet    
 
Särskilt ansvar tar jag för sänkta skatter och ej sänkta skatter på en och samma gång,,
försök med det den som kan.
 
Vi får nu rapporter om fortsatt skottlossning i Göteborg och återigen en man allvarligt
skadad.
 
Jag förstår inte att detta fortsätter, här har vi samråd med Göteborgs Kommunledning
och polisen satt in kraftfulla årgärder i form av ett antal bovärder, och ändå fortsätter
man att skjuta.
 
Det förekommer spekulationer om att Tobias Billström kommer att utses till ny justitie-
minister i nästa regering. Han är redan införstådd med att antalet bovärdar måste bli
större så att folk slutar skjuta.
 
Tobias lämplighet för positionen justitieminister kan knappast någon ifrågasätta, sär-
skilt nu när han blir föremål för en förundersökning av ekobrottsmyndigheten.
 
Själv vägrar jag ju betala min TV avgift och vi moderater har som jag nämnde igår en
lång historia, och den kantas av moderater, som vägrar betala skatter och ägnar sig
åt olika former av bedrägerier. Så Tobias förefaller här vara ett gott val.
 
Skolinspektionen stoppar nu Praktiska Gymnasiet i Botkyrka för att de lever upp till
den skolpolitik våra friskolor medför. Nu drabbas ju här bara 100 elever, så vi ser det
som en ickehändelse, Vi får bara hoppas att ägarna hunnit suga ut så mycket som
möjligt innan skolan stoppades.
 
Getrud Sigurdsen går nu till attack mot vår äldrevård och det är ju uppenbart att hon
gör det i rent egenintresse, hon vill ju själv ha en plats på äldreboende. Att männis-
kor, som närmar sig 100 år och inte kan ta hand om sig själva, ska få en plats på
äldreboende är ju rent befängt.
 
Om de inte kan ta hand om sig själva, hur ska vi då kunna ta hand om dem.
 
Hon beskyller oss för att bedriva tvångsvård, detta är en rent oförskämd beskyllning.
Våra besparingar syftar till att så gamla människor inte ska ha någon vård alls, så
jag förstår inte hur hon kan uppfatta detta som ett tvång.
 
Nu är hon ju inte ensam om att ställa orimliga krav. Anna Lisa i Ängelholm, som bara
är 96 år, är också en av dessa odrägliga äldre, som bara reser orimliga krav. Hon vill
också ha plats på äldreboende för att hon inte klarar av att duscha utan att behöva kry-
pa baklänges nerför källartrappan.
 
Hon får väl sluta duscha då, att lägga pengar på dessa gamla som aldrig kommer att
kunna inlemmas i jobblinjen får aldrig komma på tal för oss moderater.
 
I går fick UD svidande kritik för att man helt saknade rutiner för sin verksamhet, och det-
ta slog hårt mot biståndshanteringen.
 
Att UD saknar rutiner är helt fel. Carl Bildt har förklarat för mig att han rutinmässigt tittar
in på UD var 14 dag, för att försäkra sig om att alla biljetter för hans nöjesresor är i sin
ordning.
 
Före stämman förklarade jag att vi inte går till vals på sänkta skatter. Detta överraskade
stämman samtidigt som stämman ställdes framför förslag om att sänka skatterna, bland an-
nat i form av ett sjätte jobbskatteavdrag.
 
Nu får jag kritik för att detta inte tycks hänga ihop, men detta hänger ihop.
 
Vi går till vals med att inte sänka skatterna 2015 för att lura väljarna. När vi har lurat
väljarna har vi gått till vals på att sänka skatterna efter 2015.
 
Det hänger väl ihop, det trodde jag alla förstod.
 
Jag utgår också ifrån att alla förstår att vi nu tar strid för ett femte jobbskatteavdrag och en
höjd brytpunkt, samtidigt som vi går till vals på att inte sänka skatterna för att vi måste sat-
sa mer på skolan och välfärden.
 
Det hänger ju också ihop, det trodde jag också alla inser.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0