DET FRIA SKOLVALET FJÄTTRAR ELEVERNA

Drivkrafter hittar nya lösningar
 
Det fria skolvalet bygger ju på att skolpengen ska följa med vid valet av skola.
 
Mängder av avarter har följt i spåren på detta, allt syftande till att locka
till sig elever och hålla dem kvar, så att pengarna får flöda.
 
ALLT FRÅN RESOR, FRIA DATORER, MARKNADSFÖRING,OCH GENE-
RÖSA BETYG TILL RENA MUTPENGAR.
 
Alliansen kallar det drivkrafter som ska skapa en bättre skola, som leder till
bättre kunskapsutveckling.
 
Drivkrafterna att locka till sig nya elever och behålla dem man har finner
nu nya former i den hårda konkurrensen.
 
I NORRKÖPING AVSLÖJAS NU ATT EN LÄRARE BUNDIT FAST EN ELEV
VID SKOLBÄNKEN FÖR ATT HAN SKA STANNA KVAR.
 
Nu frågar sig vän av ordning, vad blir nästa steg för att hålla eleverna kvar så
att skolpengen inte försvinner ?
 
För eleven bands väl fast för att skolpengen skulle stanna kvar ??
 
Sedan kan man ju fundera över detta i en lite vidare mening.
 
KAN DET VERKLIGEN VARA RIMLIGT ATT EN SKOLA ÖVERHUVUDTA-
GET FÅR SKOLPENG, DÄR LÄRARE ANSER ATT MANÖVRERINGSUT-
RYMMER MEDGER ATT MAN BINDER FAST ELEVER VID SKOLBÄNKEN ?
 
Men det är säkert en för stor fråga för att Skolverket ska våga ta i den.
 
 
Man får ofta det man ber om
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0