STATSMINISTERNS MORGONTAL

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, särskilt för alla de som skjuts i vår nya tvåstads-
lösning Helsingborg.
 
 
Vi närmar oss nu valet, och mycket tyder på att Alliansen förlorar makten. I denna sitau-
tion kommer jag att bestämma att vänsterkommunisterna ska ingå ingå i en regering.
 
Det är så jag tar ansvar för demokratin.
 
Här noterar vi också att Ulla Andersson och Jonas Sjöstedt hävdar att de aldrig kommer
att bli ett stödparti efter valet. Antingen ska man sitta i regeringen eller också vara i
opposition.
 
Detta uttalandet förstå jag inte alls, jag har ju bestämt att de ska sitta i regeringen, för
övrigt har väl aldrig detta parti varit till stöd för någon annan än Stalin.
 
Det är inte bara vi moderater, som tar ansvar, även centerpartiet tar ansvar. Detta par-
ti tar nu så stort ansvar att en i partistyrelsen är misstänkt för bedrägeri.
 
Att den misstänkte är en nyanländ framställer partiet som en tillgång, får man bara
hit 30 000 000 nyanlända till, så kommer det inte längre finnas något att försnilla.
 
Det går inte en dag utan att vi kan bocka av framgångar med vår privatiseringspolitik.
Senast igår blev vi uppmärksammade på att det största hemtjänstföretaget i Södertälje
blivit föremål för en omfattande polisrazzia.
 
Det är så vi tar ansvar för landet.
 
Vi tar också ansvar för landet, genom att begränsa underhållet på våra järnvägar, så
att rälsar ligger lösa.
 
Att ett och annat tåg spårar ur till följd av detta måste vägas mot de besparingar vi gör
i underhållet.
 
I går föll också en dom i EU domstolen där Sverige blev dömt för brott mot mänskliga
rättigheter.
 
Det är så vi tar ansvar för landet.
 
Vi får nu information om att mina moderata vänner i Investor systematiskt trixar med
skatter ,och inte betalar någon skatt alls.
 
För att inte detta ska skada oss inför valet kräver nu Anders Borg att Investor ska
lägga alla korten på bordet. Som alla förstå menar vi inte med detta att man ska lägga
några skatter på bordet, då blir jag aldrig bjuden på middag på Täcka Udden igen.
 
Det räcker med att man lägger korten på bordet, det är så vi tar ansvar för Investor.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet.    
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
        
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0