STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Särskilt ansvar har jag för att våra kommunikationer ska kunna fungera under säkra
former.
 
Den stora händelsen i dag är just hur våra säkra kommunikationer är säkra. Ett gods-
tåg körde säkert in i en pelare och blockerade en tunnel för en lång tid framåt.
 
Anledningen tycks ha varit att rälsen legat lös länge, så länge att ett antal varningar
skett för att just denna typ av olycka skulle komma att ske.
 
Den typen av varningar tar vi lätt på, det är så vi tar ansvar för landet.
 
Kritiker har också menat att så många aktörer är inblandade i detta underhåll, vilket
får till följd att ingen känner ansvar för att rälsarna ligger lösa.
 
Det är så den ansvarsfulla Alliansregeringen tar ansvar för landet, lösa rälsar och lö-
sa boliner.
 
Många jublade i går då vi meddelade att vi ska bygga ut också tunnelbanan i Stockholm
på lösa boliner. Dessa boliner är så lösa att många experter och forskare nu menar att
detta inte är ett genomtänkt och lönsamt projekt. Andra lösningar skulle vara mer genom-
tänkta och lönsamma.
 
Här har alla experter och forskare helt fel, enligt våra beräkningar är denna utbyggnaden
den lönsammaste lösningen.
 
Genom att presentera den inför valet ger den oss möjlighet att få tillbaks fler väljare än
alla genomtänkta lösningar.
 
Media ställer sig nu kritiska till EU och dess ledning och man riktar in sig på Manuel
Barroso. Man menar att han är förälskad i sin egen maktposition.
 
Jag vänder mig starkt mot denna nidbild av min vän Manuel Barroso, han är inte mer för-
älskad i sin egen maktposition än jag är förälskad i min egen maktposition.
 
Det är ju därför vi bygger ut Tunnelbanan utan att ha gjort några lönsamhetsberäknin-
gar, Blir det en felsatsning blir det ju först uppmärksammat efter valet.
 
Man menar också att min vän Manuel Barroso är så förälskad att han glömt sitt uppdrag.
På den punkten skiljer vi oss år. Jag har inte glömt mitt uppdrag.
 
Mitt uppdrag är att sitta kvar i den maktposition jag förälskat mig i och det är därför vi
bygger ut Tunnelbanan.
 
Apropå EU skrev ett antal företagsledare i går en kritisk debattartikel riktat mot EU. Jag
håller med i allt de framförde, under förutsättning att det stärker min maktposition.
 
Vi minns festandet i Cannes, där ansvarsfulla politiker och tjänstemän skrev falska kvit-
ton för att de mentalt handikappade väljarna inte skulle få veta vad de höll på med. Nu
försöker media få till stånd en intervju med Anneli Hulthen för att få hennes syn på saken.
 
Tyvärr har hon valt att inte ställa upp i en intervju. Vi moderater ser helt annorlunda på
hur man ska få media att inte skriva om saker vi inte vill att de ska skriva om.
 
Vi har därför skrivit ett brev till Annelie Hulhten och föreslagit att hon ska träffa Göteborgs-
posten. Vi föreslår då att hon ska hota reportrarna med  att skära ballarna av dem, om de
skriver om alla falska kvitton.
 
Det är så vi moderater tar ansvar för att media ska tystas.
 
Vi fick i går rapport om att ett antal skolor drar ner på storleken på matsalar för att mat-
salarna ska bli billigare. Följden blir då att eleverna får äta i sina skolsalar och då tappar
aptiten och äter mindre.
 
Dessa ansvarsfulla besparingar ser den ansvarsfulla Alliansregeringen som föredömen.
Vi kommer därför att genomföra försöksverksamhet på ett antal äldreboenden, där de
äldre inte får besöka toiletterna, därför att de ges möjlighet att kissa i sina blöjor.
 
Vi kommer nu att öppna upp för att även dessa äldre får besöka sina toiletter och sam-
tidigt intaga sina måltider där.
 
Vi räknar då med att kunna göra stora besparingar då vi räknar med att de kan äta sam-
ma mat flera gånger.
 
Väljarna visar sig nu alltmer negativa till Folkpartiet och dess huvudfråga, skolfrågan.
Vi moderater förstår inte denna negativa utveckling, vi övertog ju folkpartiets huvudfrå-
ga och har gjort den till en av våra huvudfrågor, det finns ju inget i folkpartiet att ställa
sig negativ till längre.
 
Väljarna borde i stället se till att det inte heller längre finns något positivt i folkpartiet
att ställa sig till.
 
Även röster på tomma påsar ger oss möjlighet att regera vidare.
 
Centerpartier lovordar nu vår satsning på 78 000 nya lägenheter i Stockholm, då partiet
bedömer att detta hjälper dem att få landsbygden avfolkat.
 
Jag tar ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
          
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0